درد شدید گردن

سلام. آقای دکتر من گردنم چند ماهه ب شدت درد میکنه دارو هم خوردم خوب نشدم فیزیوتراپی هم انجام دادم ام ار ای گردن و کمر دادم. کل دیسک های گردنم خشک شده و لوردوز گردنم گاهش پیدا کرده. دردش تو سرم میزنه. بیماری سلیاک و اندومتریوز هم دارم واخیرا امپول یائسگی بخاطر اندومتریوز زدم دردش بدتر شده. بخاطر سلیاک هم رودم قبلا جذب نداشته و لبنیات هم نمیتونم بخورم چون عدم تحمل لاکتوز دارم. تورو خدا بگید واسه درد گردن چیکار کنم غیر قابل تحمله. ۳۲سالمه.

درد شدید گردن  و درد کتف و شانه  بسیار در جامعه رایج شده است استفاده از کامپیوتر و استفاده از موبایل به عنوان یک وسیله ضروری و وسایل روزمره زندگی که روز به روز استفاده از آنها تشکیل می شود موجب ایجاد سونامی گردن‌درد شده است .
گردن بسیار ناحیه خطرناک می باشد به دلیل اینکه هم نوع ها و سیستم عصبی مرکزی از آن عبور می‌کند و هم آنکه منطقه بسیار کوچک می باشد که توسط دنده و توسط مهره های بزرگ حمایت نمی شود.
علت درد شدید دست و گردن به علت درد شدید کتف و گردن چه کتف راست و چپ کتف چپ می تواند دیسک گردن بر روی عصب های گردن باشد، دیسک گردن بر روی عصب های گردن فشار نی اورد و موجب درد شدید می شود.

بیماریهایی که فرمودید مانند اندومتریوز و سیلیاک می تواند عاملی برای تشدید دردهای کل بدن شما باشد اما صرفاً می‌تواند علت گردن درد و دیسک گردن را در شما توصیه کند شما ابتدا باید یک ام آر آی گردن به یک تست نوار عصب و عضله بگیرید میزان شدت درگیری عصب فشار دیسک و مفصل ها بر روی گردن شما تا چه اندازه است حتی بعضی موارد ام آر آی گردن نرمال می باشد اما فشار بر روی عصب وجود دارد یا حتی فشار بر روی عصب هم ممکن است در ۱۰ درصد موارد در تست نوار عصب دست دیده نشود و یا مثلاً شما دچار سندروم دنده گردنی باشید
بسیاری از بیماران در مورد درمان گیاهی گردن درد از ما می‌پرسند یا میپرسند برای گردن درد چی خوبه یا برای گردن درد چه ورزشی مناسب است و درمان گردن درد با ورزش را به ما آموزش بده و به هر حال دنبال بهترین درمان های خانگی باشند ولی واقعیت این است که باید گردن در ابتدا علتش مشخص شود آنچه شما در خانه میتوانید انجام دهید استفاده از پماد برای گردن درد مانند پماد روماتکس میباشد ، همچنین استفاده از گردنبند طبی می تواند تا حدودی به شما کمک کند . استفاده از داروهای ضد التهابی مانند ناپروکسن و همچنین استفاده از روغن های گیاهی می تواند برای شما کمک کننده باشد اما واقعیت بهترین درمان برای گردن درد شما استفاده از دستگاه دکامپرشن و دستگاه کشش که بتواند دیسک و مفصل را به سمت عقب برد
طب سوزنی بسیار می تواند به شما کمک کند طب سوزنی برای درمان گردن درد و برای درمان دیسک گردن بسیار مفید است.

استفاده اوزون درمانی یکی از روش‌های دیگری است که ممکن است در بعضی از گردن درد های مقاوم به کار برود، ولی پی ار پی زانو  را برای گردن درد توصیه نمی کنیم و هر آنچه آن را برای پی آر پی برای زانو توصیه می کنیم اما برای گردن توصیه نمی‌کنیم هر چند بعضی بیماران انجام می دهند.

با تشکر از شما توانبخشی کلینیک پیشگام توانبخشی کلینیک پیشگام

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.