اوزون تراپی یا ازن درمانی

اوزون تراپی یا ازن درمانی

اوزون تراپی یا ازن درمانی چیست

روش درمانی اوزون تراپی یا ازن درماتی روشی نسبتا جدید در درمان است. در حقیقت اوزون تراپی پاسخی است به تلاشهای علم پزشکی به یافتن جایگزینی مناسب برای کورتون درمانی. سال هاست که ما در بسیاری از بیماران مجبوریم از کورتن جهت کاهش التهاب استقادا کنیم و خصوصا در بیماران دیابتی و بیماران مسن به دنبال جایگزینی برای آن می باشیم . ازن با گاز O3 این رویا را محقق کرده که ما بدون ضرر و با روشی بسیار سالم بتوانیم از منافع بک ماده ضد التهاب بهره مند شویم.

با توجه به جدید بودن نسبی روش اوزون درمانی در ایران می توانید سوالات خود در مورد ازن درمانی مستقیما از پزشکان سایت از طریق لینک پرسش و پاسخ در صفحه اصلی سایت  و یا لینک زیر بپرسید:

استفاده از گاز اوزون یا اوزون درمانی روشی سالم در درمان بیماری های عضلانی و مفصلی می باشد. در این روش درمانی  از گاز ازن که غلظت آن توسط پزشک معالج تعیین می شود،  به صورت کاملا تخصصی در بافت تزریق می شود و بر اساس تبدیل گاز ازن به اکسیژن در بافت رادیکال ها و انرژی آزاد می شود که  درمان دیسک کمر ، درمان سیاتیک ، استفاده می شود.

از تزریق گاز ازن در کنار و یا داخل دیسک به عتوان جراحی بسته دیسک کمر و یا جراحی بسته دیسک گردن  کمک ازن درمانی  هم نام برده می شود.

انرژی آزاد شده از گاز ازن در بافت موجب تبدیل و آزادسازی انرژی بسیار فوق العاده ای می شود که ماده تغذیه ای سلول یا ATP سلول را بالا می برد و موجب ترمیم بدون عارضه و طبیعی سلول صدمه دیده از جمله سلول های دیسک کمر می شود . در واقع این انرژی ،ازن درمانی را به  عنوان یک پیشرفت جدید و نوین در درمان درد و دیسک و آرتروز در پزشکی روز دنیا مطرح کرد است.

اوزون تراپی یا ازن درمانی دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و نیز اثرات ترمیمی می باشد. بنابراین اوزن درمانی  در درمان دردهای ناشی از التهابات مفصلی و نیز دیسک کمر و گردن ، تنگی کانال نخاع، زخم های ناشی از دیابت و … موثر می باشد.

تاریخچه اوزون درمانی یا ازن تراپی :

ازن درمانی بیش از یکصد سال قدمت دارد و به خصوص در اروپا به صورت کلنیک های مخصوص توسط متخخصین طب فیزیکی ، درد و ارتوپدی و در موارد کنترل عفونت و زخم توسط متخصصین عفونی استفاده می شود . در ایتالیا حدود  ۳۰۰۰ مرکز ازن درمانی و در المان ۱۵۰۰ مرکز فعال و گسترده اوزون تراپی وجود دارد . اسپانیا با هزار مرکز اوزون تراپی در مرتبه سوم وجود دارد. علی رغم مقاومت ها در آمریکا هم اکنون ازن درمانی در ۱۴ ایالت در حال انجام است.

کلنیک ازن درمانی پیشگام  66914650 _ 66576991

 اوزون تراپی دیسک کمر یا ازن درمانی برای دیسک کمر

اوزون تراپی دیسک کمر یا ازن درمانی برای دیسک کمر

اصول درمان اوزون تراپی با ازن درمانی دیسک کمر بدین صورت است که رادیکالهای آزاد درون اوزون (اکسیژن سوم موجود در اوزون) از این طریق باعث کاهش التهاب می شود که با مواد داخل دیسک وارد واکنش شده و این امر فتق دیسک کمر را کاهش داده و به تبع آن التهابات و دردهای ناشی از آن را کاهش می دهد. این کوچک شدن دیسک بیرون زده در این روش علاوه بر کاهش فشار وارد شده بر کانال نخاع، سبب بهبود گردش خونی در فرد و در نتیجه باعث اکسیژن رسانی بهتر به ریشه های عصبی می شود. آمارها حاکی از آنند که تا کنون بیش از 14 هزار نفر در اروپا از مشکلات دیسک کمر خود خلاص شده اند. افرادی که از روش ازن درمانی بهره جسته اند بعد از گذشت دو روز درد در ناحیه مربوطه را به شدت از دست داده اند.

اوزون درمانی برای دیسک کمر را گاهی یک نوع جراحی بسته هم می نامند و در واقع درمان جراحی بسته دیسک کمر به  روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها ازن درمانی کمر می باشد.

تزریق ازن جهت درمان دیسک کمر به سه شبوه انجام می شود. و بر اساس معتبرترین مقالات مروری دارای شواهد بالینی قوی در اثربخشی می باشد:

یکی  داخل دیسک کمر ویا داخل فورامن خروجی دیسک (دارای evidence Ic) در اطاق عمل،

دوم تزریق کنار دیسک کمر و پاراورتبرال ( دارای evidence Ib )  در کلنیک های طب فیزیکی و درد و

سوم تزریق گاز ازن به صورت اپیدورال و یا کودال اپیدورال که هم در کلنیک و هم اطاق عمل قابل  انجام می باشد. تزریق ازن در داخل دیسک همان درمان جراحی بسته دیسک کمر و یا جراحی دیسک کمر به روش غیر جراحی است.

کاربرد اوزون تراپی در درمان آرتروز و ازن درمانی زانو

اوزون تراپی در حالت معمول، در درمان آرتروز مفاصل زانو و شانه و آرتروز لگناستفاده می شود. اصولا در درمان آرتروز مفاصل از داروهای ضد التهابی، تزریق در مفصل و در موارد حادتر از جراحی تعویض مفصل استفاده می شود.

در حالتی که بیماری تا آن حدی شدید نشده که پیشنهاد جراحی به وی داده شود تزریق گاز اوزون یا ازن درمانی می تواند خواص ضد التهابی، ضد درد و همچنین ترمیمی در بیمار مورد نظر داشته باشد. حتی ممکن است بسیاری از بیماران کاندید عمل جراحی را از طریق ازندرمانی نیاز به جراحی نداشته باشند.

درمان آرتروز زانو توسط اوزون تراپی یا اوزون تراپی زانو

درمان آرتروز زانو توسط اوزون تراپی یا اوزون تراپی زانو

 آرتروز زانو از بیماریهایی است که راهکارهای جایگزین جراحی بسیاری در درمان آن دارد. از جمله این راهکارها می توان به تزریق داخل مفصلی کورتون یا ژلهای اسید هیالورنیک و پی آر پی اشاره نمود. در این راستا  و شاید بتوان از همه آنها موثرتر از تزریق داخل مفصلی اوزون نام برد که از آن با عنوان اوزون تراپی زانو هم یاد می شود. تزریق ازن علاوه بر خصوصیات ضد التهابی، سیستم بازسازی را نیز در داخل مفصل فعال کرده و باعث بهبودی سریع بیماران مبتلا به آرتروز زانو می شود.

آنچه در خصوص اوزون تراپی زانو بسیار مهم بوده و آنرا از سایر درمانها متمایز می گرداند، عوارض بسیار ناچیز و قیمت بسیار ارزان این نوع درمان نسبت به سایر راهکارهای درمانی می باشد.

اوزون درمانی گردن

تزریق گاز اوزون در ناحیه گردن هم بخصوص در مفاصل فاست امکان پذیر است . تزریق اوزون نقاط ماشه ای و فاست های گردنی می تواند موجب درمان بسیاری از گردن درهای حاد و مزمن شود.

هرینه اوزون درمانی در کیلنیک پیشگام

هرینه اوزون درمانی یا تزریق گاز ازن در سال 95 در هر مفصل 160 هزار تومان  و در سال 99 در هر مفصل 275 هزار تومان می باشد. در واقع  جهت رفاه حال بیماران هزینه ازن درمانی در کیلنیک پیشگام نسبت به تعرفه مصوب وزارت بهداشت کاهش چشمگیری دارد. هزینه ازن درمانی نسبت به بسیاری از درمان های دیگر مشابه بسیار پایین تر می باشد. البته هزینه اوزون درمانی در اطاق عمل به دلیل شرایط اطاق عمل  و اینکه مکانیسم اصلی تزریق اوزون  در اطاق عمل نوکلئوتومی می باشد ، بین 1 تا 4 میلیون متغیر می باشد.

عوارض اوزون درمانی چیست

حسن اوزون درمانی این است که عارضه خاصی ندارد و در واقع عوارض درمانی جز عوارض تزریق ساده چیز دیگری نیست. اما بعضی از بیماران ممکن است به ازن درمانی جواب کمی بدهند. سالها علم پزشکی به دنبال جایگزینی برای تزریق کورتن بود و در حال حاضر ازن درمانی این رویا را محقق کرده است و بسیاری از بیماران دیسک کمر و آرتروز زانو امروزه با کمک اوزون تراپی زندگی با کیفیت تری را تجربه می کنند.

آیا اوزون درمانی خوب است

ازن درمانی روشی بسیار بی ضرر و بی خطر و رایج در اروپا جهت کاهش درد و افزایش روند ترمیم می باشد . این روش هیچ عارضه ای ندارد ولی ممکن است برای همه موثر نباشد.

ورزش بعد از اوزون درمانی

تا 24 الی 48 ساعت بعد از اوزون درمانی ورزش توصیه نمی کنیم و تنها رعایت ، استراحت و ماساژ یخ توصیه می شود.

درد بعد اوزون درمانی طبیعی است

درد شب و روز بعد از اورون درمانی و قبل از ازاد سازی رادیکال های اکسیژن طبیعی است و ما به بیماران کیلنیک پیشگام توصیه می کنیم بعد از اوزون درمانی یک جلسه توان بخشی شوند.

امپول اوزون چگونه تهیه می شود و ایا تزریق آمپول اوزون دردناک است

امپول اوزون توسط دستگاه اوزون ساز تهیه می شود یعنی دستگاهی  وجود دارد که می تواند گاز اکسیژن را تبدیل به اوزون در غلظت پزشکی و درمانی برای بیمار بکند . ازوزن در بدن مجددا به اکسیژن و رادیکال O تبدیل می شود و این اتفاقی است که موجب اثرات معجزه آسای اوزون تراپی می شود.

تزریق آمپول ازوزن در صورتیکه با بی حسی به کار برده شود برای بیمار دردی بیشتر از یک تزریق عضلانی معمولی نخواهد داشت.

اوزون درمانی در کرونا

اوزون یک گاز ضد عفونی کننده و تقویت کننده و تعدیل کننده سیستم ایمنی است .علاوه بر افزایش ATP در گلبول قرمز ، افزایش سطح دسترسی RBC ها به اکسیژن ، ازن خاصیت بسیار معجزه اسایی در کنترل ابشار التهابی از طریق اثر بر روی اینترلوکین دارد .ازن تراپی در کویید 19 با روش خاصی که شامل گرفتن خون و بازگشت خون مخلوط شده با غلظت های مخصوص و علمی ازن شده به خون بیمار می باشد .

با توجه به نظرات متفاوت پزشکان در دنیا لینک چند سایت معتبر در مورد اروزون درمانی دیسک و ارتروز را خدمتان ارایه می کنیم:

1) https://www.healthline.com

2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov

3)https://en.irct.ir

مراکز اوزون درمانی در تهران  در کیلنیک های پیشگام:

اوزون درمانی یا اوزون تراپی  ستارخان جهت دسترسی آسان اهالی ستارخان ، گیشا ،سعادت آباد ،باقرحان ، پاتریس ، بهبودی ، چمران ، فاطمی

اوزون درمانی یا اوزون تراپی صادقیه جهت دسترسی آسان اهالی صادقیه ، آریاشهر ، آزادی ، پونک ، جنت آباد ، کرج (اوزون درمانی کرج )—-(این شعبه مرکز جمع شده است و شعبه ستارخان فعال می باشد)

دکتر محمد حسین سپهریان

متخصص طب فیزیکی(ستون فقرات و مفاصل )

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.

تماس با ما