علت درد ران پا و کشاله در ورزشکاران

با سلام و عرض ادب. جوانی 28 ساله هستم. هفته ای یکی دوبار فوتسال بازی می کنم. مدتی است در قسمت ران پای چپم و کشاله ران احساس سوزش و درد دارم. البته دائمی نیست و خیلی هم حاد نیست. ولی آزار دهنده هست. درد از ناحیه بالای زانو و ماهیچه پهن بیرونی ران هست. به شکل سوزش، کرخ شدن و تیر کشیدن. معمولا موقع خواب بیشتر اذیت می کند. ممنون میشم راهنماییم کنید. سپاسگزارم جناب دکتر

سلام و عرض ادب . شایع ترین علت درد کشاله ران کشیدگی عضلات ادداکتور ران می باشد. ممکن است شما در حین ورزش متوجه این کشیدگی نشده باشید ، اما پارگی های ریز در کشاله داخلی ران ایجاد می شود. درگیری عصب در ناحیه کمر هم ممکن است موجب ایجاد درد کشاله ران شود. حالتی شبیه به سیاتیک که عمدتا در ریشه های دیگری از کمر که به سمت داخلی ران می آید. درمان با کمک رادیوفرکوانسی ازون درمانی کمر و کشاله ران و لیزرهای پرتوان و رادیوفرکوانسی نواحی آسیب دیده امکان پذیر است.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.