قرص درمان خار پاشنه

سلام. اقای دکتر سپهریان، قرص درمان خار پاشنه چی خوبه؟ من اصلا نمی دونم واقعا خار پاشنه دارم یا نه ؟ دوست من خار پاشنه داشت اومد پیش شما یه کارهایی براش کردید و قرص و امپول هم بهش دادید کاملا خوب شد. من از شما دورم و نمی دونم چه کار کنم بعضی ها میگن سرکه سیب بزن و یخ بزار و … ولی الان یک سال هست که درد پاشنه پا من خوب نمیشه. تو را خدا بگید چه کار کنم.

سلام . درد پاشنه پا شما اگر واقعا به دلیل خار پاشنه باشد درمان های زیادی لازم دارد. یعنی اینگونه نیست که قرص خار پاشنه یک قرص معجزه گری باشد که با خوردن آن خار پاشنه شما خوب شود.

اینکه از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم، پاشنه پا به دلایل مختلفی ممکن است درد بگیرد ولی یکی از شایع ترین دلایل آن همان خار پاشنه است. اغلب درد خار پاشنه در صبح تشدید می شود و بعد از برداشتن چند قدم درد کمتر می شود. گرفتن عکس از پاشنه هم گاهی به تشخیص خار پاشنه کمک می کند. در صورتی که درد پاشنه به دلایل مشکلاتی مانند کمردرد باشد با ام ار ای و نوار عصب و عضله ممکن است نیاز به بررسی داشته باشد.

در درمان خانگی خار پاشنه شما می توانید از ماساژ یخ و کشش عضلات پشت پا استفاده کنید. همچنین بهتر است در خانه با دمپایی راه بروید.

درمان خار پاشنه با سرکه سیب از دیر باز در طب سنتی ایران مطرح بوده است. استفاده از سرکه و خصوصا فنوفورزیس و نفوذ عمقی ان با اولتراسوند در بافت پاشنه براساس یک تیوری موجب دکلسیفیکاسیون و برداشت رسوبات کلسیم از روی خار می شود  و به این شیوه به کاهش تحریک و التهاب کمک می کند.

درمان قطعی خار پاشنه مجموعه ای از روش های طب فیزیکی مانند شاک ویو درمانی، لیزر پرتوان، کفی طبی، تزریقات تخصصی و ورزش های کششی می باشد و به تدریج حاصل می شود.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.

تماس با ما