دیسک گردن و سرگیجه

سلام جناب دکتر سپهریان. من دیسک گردن داشتم وقبل از اینکه خدمت شما برسم سرگیجه داشتم. همزمان با مداوای شما که بسیار هم برایم خوب بود هم درد گردن و هم سرگیجه ام خوب شد. الان به دلیل فشار کاری کمی مجدد هم درد دیسک گردن و هم سرگیجه دارم. حالا دو سوال دارم یکی اینکه دیسک گردن و سرگیجه با هم ارتباط دارند و سوال دیگه اینکه من نیاز مجدد به درمان دارم با اینکه دردم کم هست. سپاسگزارم

سلام و عرض ادب. شایع ترین علل سرگیجه بیماری های داخلی مثل کاهش فشار خون و علت دوم وضعیتی به نام سرگیجه خوش خیم وضعیتی می باشدکه مربوط به گوش داخلی است و هیچ ارتباطی هم به گردن ندارد اما در بسیاری از موارد با مانورهایی که برای درمان گردن درد داده می شود این گیرنده ها هم تکان کوچکی می خورد و و وضعیت سرگیجه بهتر می شود.

مورد دوم ارتباط ناشایع دیسک گردن و سرگیجه این است که دیسک گردن با  تحریک اعصاب اطراف گردن موجب اسپاسم عضلات سرو گردن و متعاقب آن کاهش خونرسانی و در نتیجه سرگیجه می شود.

بعد از درمان دیسک گردن ما نیاز به درمان های نگهدارنده شامل ورزش های گردن و میزان متناسب فشار بر گردن داریم . در این شرایط که می فرمایید استفاده از درمان مانیپولاسیون استئوپاتیک به همراه دکامپرشن در حد 3 تا 4 جلسه برایتان کافی می باشد ولی باز تاکید می کنم ورزش ، ورزش  و ورزش گردن کلید جلوگیری از حملات دیسک گردن می باشد.

دکتر محمد حسین سپهریان. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی. فلوشیپ درد

6657699166914650

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.