درد مچ پا و تورم مچ پا

سلام ممنونم برای وقتی که میزارید.متاسفانه من به دلیل درد زانو دکتر رفتم ام ار ای کمر و مچ پا گرفتن که هم کمرم دیسک داشت هم مچ پا سندروم گیرافتادگی خلفی .یه دکتر گفت برم پی ار پی مچ پا کنم یکی دیگه برای فیزیوتراپی و اب درمانی و کاهش وزن گفته انجام بدم اگر خوب نشدم عمل مچ پا میخواستم من الان حیلی دارم درد میکشم و دکتر چیزی بهم نگفته که رعایت کنم یا انجام بدم تا اروم بشه و دوم اینکه این مریضی چه مشکلاتی ایجاد میکنه تو بدن غضروف را از بین میبره چیکار میکنه چون تورم مچ و کف پا هم دارم

درد مچ پا و تورم مچ پا علل بسیار متنوعی دارد که شاید عمده انرا بتوان در خارج از مچ پا جستجو کرد . شایعترین علت هم برای درد مچ پای چپ و هم برای درد مچ پای راست تحریک عصب سیاتیک به دلیل دیسک کمر می باشد. بعضی از بیماران درد مچ پا و لگن به صورت همزمان دارند که این تشخیص را تقویت میکند . گاهی هم درد در کنار خارجی زانو و مچ پا می باشد که باز احتمال درد مچ پا با منشا کمری را تقویت می کند.

علت درد مچ پا در هنگام خواب هم معمولا به صورت گسترده ای با عصب های کمر و تحریک ریشه های کمر مرتبط می باشد و ممکن است در بسیاری از موارد بیمار کمردرد هم نداشته باشد.

درد روی پا و درد مچ پا یک علت شایع دیگری هم دارد که پیچ خوردگی مچ پا می باشد . بسیاری از موارد یک پیچ خوردگی قدیمی قبلا وجود داشته است و در حال حاضر پیچ خوردگی های ریز غیر ملموسی ایجاد می شود که علت دیگری برای درد مچ پا می باشد.

شاید شایع ترین علت درد مچ پا در کودکان همین پیچ خوردگی های مکرر و ریزی باشد که در حین بازی های کودکانه ایجاد می شود و شب یا روز بعد خود را به صورت درد مچ پا نشان می دهد.

درد درمان درد کنار پا باید توجه ابتدا به درمان مشکلات ستون فقرات باشد کما اینکه در شما هم چنین می باشد.

علت درد استخوان پا و زانو باید با ام ار ای زانو مورد بررسی قرار بگیرد. به نظرم در مورد شما ابتدا درمان دیسک کمر را در مراکز طب فیزیکی و توانبخشی انجام دهید و سپس اگر علایمی باقی ماند به درمان درد مچ پا و زانو برسید.

درمان مچ پا با ورزش را فراموش نکنید و اگر بعد از درد مچ پا بعد از پیاده روی دارید فعلا از ورزش های ابی و دوچرخه استفاده کنید و پیاده روی نکنید.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.