درد شبانه پا بعد عمل تنگی کانال نخاع

با عرض سلام وخسته نباشی. مادر من به علت تنگی کانال و پادرد حدود ۳ ماه است که جراحی دیسک وتنگی انجام داده است در حال حاضر احساس گرفتی شدید در ناحیه دمبالچه و بالای لگن دارد. و هیچ دردی هم ندارد فقط احساس گرفتگی شدید. پزشک خودش هم معاینه کرده و گفته از عوارض طبیعی بعد از عمل میباشد. و درحال حاضر فیزیو تراپی تجویز کرده است. مادر من خیلی افسرده شده و شبها اصلا خواب ندارد و بعد عمل تنگی کانال یک شب هم نخوابیده. میخوستم نظر شما را بدونم و آیا مشکل خاصی وجود دارد یا نه. ایا می تواند برای کاهش درد تنگی نخاع به کلنیک شما مراجعه کند. اخه شنیدم کلنیک درد شما شلوغ است ولی مادرم درد شدیدپا دارد‌. لطفا ما را راهنمایی کنید. خیلی ممنون

سلام. درد شدید پا اصولا مشکل اصلی در تنگی کانال نخاع کمر می باشد و اصولا هدف از جراحی تنگی کانال کاهش درد پا در فردی است که‌ به درمان های طبی مثل فیزیوتراپی برای تنگی کانال نخاع پاسخ نداده است. اگر پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب که عمل جراحی کمر را انجام داده اند تایید کرده اند که چسبندگی و عوارض جراحی تنگی کانال نخاع کمر وجود ندارد باید درمان های توانبخشی قوی را شروع کنید. استفاده از طب سوزنی خصوصا با تحریک الکتریکی ، لیزرهای پرتوان با تفوذ بالا به دیسک و ورزش درمانی ممکن اسن در ایشان کمک کننده باشد . همچنین ترکیب اوزون درمانی و هیالاز هم می تواند خصوصا اگر شک به التهاب و چسبندگی وجود دارد  موثر واقع شود. هدف اولیه کاهش درد پا و سبکی پا و هدف دوم کاهش درد کمر می باشد.

مرکز درمان های غیر جراحی کمر و تنگی کانال نخاع در تهران : ۶۶۵۷۶۹۹۱ _ ۶۶۹۱۴۶۵۰

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.