تاثیر استفاده از مچ بند در حین کار بر درد مچ دست

سلام من کارشناس بهداشت حرفه ای کارخانه ای هستم که پرسنل واحد مونتاژ قطعات آنجا خانم ها هستند و ایشان روزانه 8ساعت مونتاژ قطعه انجام می دهند به طوری که ناحیه مچ دست ایشان مکرر خم می شود و در شرایطی هم پیچش مچ دست دارند.همگی درخواست مچ بند می کنند ولی طبق تحقیقات بنده آن مچ بند های ساده و بدون آتل صرفا موضع را گرم میکند و نقشی در بهبودی ندارد و آتل دار ها مفید است که باید شبها بسته شود ولی خودشان اصرار دارند که با همین مچ بند های نخی ساده بهتر میشود حالا سوال بنده از شما این است که آیا دلیل علمی دارد یا فقط تلقین پرسنل می باشد و پیشنهاد شما چیست؟آیا مچ بند ؟از چه نوعی؟ خواهشمند است بتده را راهنمایی بفرمایید

با عرض ادب و احترام

حرکات تکراری مچ دست موجب صدمات تاندونی و از طرف دیگر بالا بردن فشار تونل کارپ و سندرم تونل کارپ و ..  می شود. درد های ارجاعی از آرنج به مچ دست از علل دیگر درد مچ دست می باشد. در مرحله اول به کارکنانتان ورزش های کششی و تقویتی مچ دست را آموزش دهید. در مرحله دوم استفاده از مچ بند خاصیت دارد اول موجب افزایش حس درک عمقی یا پروپریوسپشن می شود که خود موجب کاهش اسیب می شود. مورد دوم چون موجب محدودیت حرکتی می شود، به هر حال صدمات کم می شود . در بین برند های ایرانی بیماران من از مچ بند طب و صنعت و در برندهای خارجی از L.P و Appo راضی هستند.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.