ارتباط درد کتف با درد گردن

سلام آقای دکتر دوهفته ای است که گردن درد دارم به نظر شما مشکل چیست موقعی که گردنم درد میکنه درد را درکتفم هم احساس میکنم

سلام. معمولا درد کتف از جانب بیماران به قسمتی از عضله تراپز فوقانی و عضلات رومبوئید که قسمت سر شانه و بین دو استخوان اسکاپولا قرار دارد اطلاق می شود . عموما دردهای این ناحیه یا منشا از ستون فقرات گردنی دارند و یا دردهای میوفاسیال ناشی از تریگر پوینت های این ناحیه می باشند. البته انواع مختلف بیماری های گردن از رگ به رگ شدن (Sprain ) گرفته تا آرتروز و دیسک‌گردن می تواند موجب درد کتف و درد گردن بشود. در درمان درد کتف هم باید ناحیه کتف و  هم گردن مورد درمان قرار بگیرد . ما در درمان در کلنیک طب فیزیکی و توانبخشی پیشگام از یک‌ مجموعه درمانی شامل مانیپولاسیون یا به اصطلاح جا اندازی کتف ، طب سوزنی ، لیزر پرتوان ، رادیوفرکوانسی ، دستگاه جدید و نوین دکامپرشن تراپی و در صورت نیاز اوزون تراپی استفاده می کنیم.

دکتر محمدحسین سپهریان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

کلنیک پیشگام : ۶۶۵۷۶۹۹۱ _ ۶۶۹۱۴۶۵۰

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.