ارتباط آب درمانی و درمان دیسک کمر

سلام دکتر .من درد شدید کمر و سابقه دیسک کمر دارم , در حال حاضر دردم شدید است ایا بهتر است استخر و اب درمانی انجام دهم یا باید دارو مصرف کنم. گاهی میرم استخر بهترم ولی اغلب وقتی بیرون میام کمردردم و سیاتیک درد میگیره و بیشتر میشه. چه کار کنم

همانگونه که در چند مبحث این سایت پزشکی عنوان شد, در مرحله حاد دردهای دیسک کمردرد سیاتیک, درد حاد ارتروز زانو  باید استراحت کرد و با روش های دیگر مانند دارو درمانی, استراحت و بعد استفاده از روش های فیزیوتراپی و طب فیزیکی و توانبخشی درد شما کاهش پیدا کند سپس ورزش های استاتیک و مناسب با سن وبیماریتان به شما اموزش داده شود و بعد ورزش های دینامیکی مانند راه رفتن و حرکت در اب یا همان به اصطلاح آب درمانی به عنوان یک درمان نگهدارنده و همچنین برای دوره ریکاوری برای شما مفید خواهد بود.

در ضمن چه درد دیسک کمر و دردهای ارجاعی ان مانند رادیکولوپاتی یا درد سیاتیک و چه در ارتروز زانو استخر و راه رفتن دراب صرفا برای یک دوره موقت نیست و بیماران باید برای طولانی مدت از ورزش و پیاده روی در اب یا به اصطلاح اب درمانی استفاده کنند.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.

تماس با ما