بهترین متخصص کمر و ستون فقرات

بهترین متخصص کمر و ستون فقرات

بهترین دکتر ستون فقرات  و کمردرد در تهران کیست

برای مقابله با مشکل ستون فقرات، شما مستحق داشتن پزشکی هستید که به بررسی مشکل شما پرداخته و راه‌حلی جامع به شما ارائه دهد. یک متخصص ستون فقرات بهترین شخصی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.  متاسفانه تخصص های بسیاری روی ستون فقرات کار می کنند و این موجب گیجی مردم در انتخاب بهترین متخصص ستون فقرات و کمر شده است. متخصص های طب فیزیکی  ،درد ، ارتوپدی ، جراحی اعصاب ، کایروپراکتیک و روماتولوژی همه روی ستون فقرات کار می کنند . اما مردم برای انتخاب بهترین متخصص کمر و ستون فقرات در چه حالتی و علایمی به چه تخصصی رجوع کنند.

اگر گردن درد، شانه درد و کمردرد، شمارا از فعالیت‌های روزمره بازمی‌دارد، می‌توانید از متخصین ما کمک بگیرید. کلینیک طب فیزیکی و توان‌بخشی پیشگام در خدمت بیمارانی است که به خدمات پیشرفته ستون فقرات نیاز دارند. ما به ارزیابی کامل مشکل شما پرداخته و درمان‌های غیر جراحی و جراحی با کمترین میزان تهاجم را برای کودکان و بزرگ‌سالان مبتلابه بیماری‌های زیر ارائه می‌دهیم:

  • ستون فقرات گردنی (مهره‌ای که درست در زیر جمجمه  قرار دارد) 
  • ستون فقرات سینه‌ای (مهره‌ای که در ناحیه قفسه سینه قرار دارد)
  • ستون فقرات کمری (مهره‌ای که در کمر قرار دارد)
  • دست‌ها، پاها، عضلات و زانو به دلیل مصدومیت و بیماری‌های ستون فقرات. 

شماره تلفن کلینیک دکتر سپهریان:
02166576991

از نظر دکتر سپهریان بهترین دکتر ستون فقرات و بهترین دکتر دیسک کسی است که  به تمام  درمان های غیر جراحی و جراحی ستون فقرات مسلط باشد و بتواند بهترین و کم هزینه ترین و بی عارضه ترین درمان را برای بیمار انتخاب کند.
درمان سیاتیک هم به نوعی مبتنی بر درمان ستون فقرات می باشد و باید در سیاتیک از ناحیه ستون فقرات کمری درمان شود. 

چه کسی می‌تواند مشکل کمر و ستون فقرات را درمان کند؟

گروه مختلفی از پزشکان در درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های ستون فقرات دخالت دارند و نقش هر یک با دیگری اندکی متفاوت است. بهترین دکتر ستون فقرات چه ویژگی هایی باد داشته باشد؟

 انتخاب مناسب‌ترین پزشک – یا تیم پزشکی-  تا حد زیادی به علائم بیمار و طول زمان بروز علائم بستگی دارد. این انتخاب همچنین به نوع اختلالات ستون فقرات مشاهده‌شده در بررسی‌های تشخیصی بستگی دارد.
درمان به‌طورمعمول با یک پزشک مراقبت‌های اولیه (یک متخصص طب فیزیکی،‌ فیزیوتراپ یا پزشک عمومی) آغاز خواهد شد، اگر کمردرد بیمار به درمان اولیه مقاومت نشان دهد، ممکن است به یک متخصص جراح ستون فقرات نیاز باشد.
سه گروه از پزشکان در درمان بیماری‌های کمر نقش دارند:‌

پزشک مراقبت‌های اولیه نخستین فردی است که بیمار در هنگام حملات کمردرد به او مراجعه می‌کند

  • پزشک مراقبت‌های اولیه (پزشک خانوادگی، پزسک داخلی، پزشک متخصص اطفال)‌
  • فیزیوتراپ
  • متخصص بیماری‌های استخوان

متخصصین ستون فقرات دارای دانش تخصصی درزمینه تشخیص و / یا درمان کمردرد هستند

  • جراح
  • متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی
  • متخصص بیهوشی
  • متخصص مغز و اعصاب
  • روماتولوژیست

درمانگران برای درمان کمردرد و یا کمک روحی و روانی برای دردهای مزمن

  • فیزیوتراپیست
  • درمانگر شغلی
  • روانشناس بالینی.برای نحوه انتخاب کردن یک روانشناس خوب این مقاله را ببینید

متخصصین کمردرد و ستون فقرات در کلینیک پیشگام در تهران

در کلینیک طب فیزیکی و توان‌بخشی پیشگام، بیماران مبتلابه بیماری‌های ستون فقرات ممکن است توسط متخصصین زیر ویزیت شوند:
متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی: این پزشکان توان‌بخشی در درمان جراحات یا بیماری‌های حرکتی تخصص دارند. آن‌ها از روش‌های غیر جراحی برای درمان کمردرد، ازجمله درد تنگی کانال نخاعی استفاده می‌کنند.

متخصص درد:  تکنیک‌های پیشرفته مدیریت درد امکان اجتناب از عمل جراحی را برای بیماران فراهم می‌سازد. متخصصین ما برای توسعه یک طرح درمان فردی که می‌تواند بیمار را به زندگی روزمره بدون درد و جراحی بازگرداند، ‌تلاش می‌کنند. متخصصین درد همچنین می‌توانند برای بهبود سریع‌تر و یا همراه با درد کمتر، بعد از عمل جراحی به بیماران کمک کنند.
فیزیوتراپیست: این متخصصین از دانش تخصصی در طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های غیرجراحی برای کمک به پیشگیری و یا غلبه بر درد و افزایش قدرت جسمی بیمار برای کمک به پیشگیری از آسیب‌های آینده برخوردار هستند. یک فیزیوتراپیست ممکن است درمان خود را به‌عنوان جایگزینی برای عمل جراحی و یا پس از جراحی برای کمک به بازیابی قدرت جسمی آغاز کند.

متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی

متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی

متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی پزشکی است که از دانش تخصصی درزمینه طب فیزیکی، توان‌بخشی و پزشکی درد برخوردار است. این متخصصین ستون فقرات بر روی سیستم اسکلتی عضلانی بدن، که شامل استخوان‌ها، مفاصل، عضلات، رباط‌ها، تاندون‌ها و اعصاب هستند، تمرکز می‌کنند. متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی به درمان بیماران در تمام سنین با مشکلات مختلف اعم از رگ به رگ شدن ساده کمر تا اختلالات پیچیده، مانند آسیب نخاعی می‌پردازد. رویکرد جامع آن‌ها شامل درمان کلی بیمار و نه‌تنها علائم است.
طب فیزیکی یک رویکرد تهاجمی و غیر جراحی برای درمان بیماری و آسیب اسکلتی عضلانی، ازجمله انواع مختلف درد است. همانند دیگر متخصصین ستون فقرات، متخصص طب فیزیکی تاریخچه پزشکی بیمار را دریافت می‌کند، یک معاینه فیزیکی و عصبی انجام می‌دهد، دستور عکس‌برداری اشعه ایکس یا سایر عکس‌برداری‌ها را می‌دهد ، دارو تجویز می‌کند، و تزریقات نخاعی انجام می‌دهد.
طب فیزیکی و توان‌بخشی اغلب شامل درمان فیزیکی است. گاهی اوقات دیگر متخصصین طب فیزیکی مانند درمانگران شغلی و یا مربیان ورزشی در درمان بیمار دخالت می‌کنند. متخصصین طب فیزیکی و توان‌بخشی با پزشکان و متخصصین دیگر ازجمله جراحان ارتوپد و جراحان اعصاب همکاری می‌کنند.
متخصصین طب فیزیکی و توان‌بخشی بیماران را در مکان‌های مختلف ازجمله بیمارستان، درمانگاه، مراکز توان‌بخشی، خانه‌های سالمندان و یا به‌صورت خصوصی درمان می‌کنند.

متخصص درد

متخصص درد

متخصص پزشکی درد یک پزشک یا متخصص بیماری‌های استخوان است که به درمان درد ناشی از بیماری، اختلال یا تروما می‌پردازد. اگرچه این پزشکان اغلب متخصصین پزشکی درد یا متخصصین مدیریت درد مداخله‌گر نامیده می‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها متخصص بیهوشی و یا متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی هستند. پزشکی درد یک گروه چندتخصصی است که اغلب شامل یک پزشک مراقبت‌های اولیه و یا پزشک درمانگر دیگر و متخصص رادیولوژی، روان‌پزشکی، روانشناسی، تومورشناسی، پرستاری، فیزیوتراپی، طب جایگزین مکمل و زمینه‌های دیگر است.
هدف از پزشکی درد، مدیریت درد حاد یا مزمن با کاهش فرکانس و شدت درد است. برنامه مدیریت درد چند رشته‌ای علاوه بر پرداختن به مسائل درد، ممکن است اهداف عملکردی شما برای فعالیت‌های روزمره زندگی را نیز مخاطب قرار دهد. به‌طورکلی، هدف از این برنامه ایجاد احساس سلامت، افزایش سطح فعالیت (ازجمله بازگشت به کار) و کاهش یا رفع وابستگی شما به دارو است.

فیزیوتراپیست

فیزیوتراپیست

فیزیوتراپی یک روش درمانی محافظه‌کارانه است که به درمان، بهبود و پیشگیری از آسیب‌ها و ناتوانی‌ها می‌پردازد. فیزیوتراپ در درجه اول، اما نه منحصراً،‌ به تسکین درد، پیشرفت بهبودی، و بازیابی عملکرد و حرکت مرتبط با آسیب می‌پردازد. جنبه‌های دیگر درمان فیزیکی آموزش در حیطه ارگونومیک (مکانیک بدن)، تناسب‌اندام / سلامتی، و به‌ویژه آموزش و پیشگیری است.

ممکن است بسیاری از بیماران گمان کنند که از چگونگی انجام صحیح حرکات ورزشی، مدیریت درد و توان‌بخشی خودآگاه هستند، اما یک درمانگر فیزیکی، یک متخصص ماهر و تحصیل‌کرده درزمینه توان‌بخشی صحیح است. او به‌طور مستمر درزمینه مدیریت اختلالات مختلف، تمایز یک اختلال / آسیب از اختلال یا آسیب دیگر آموزش‌دیده و با پزشک مربوطه در توسعه یک برنامه توان‌بخشی که به‌طور خاص برای هر فرد طراحی‌شده است،‌ همکاری نزدیک دارد. دیگر جنبه مهم مرتبط با درمان فیزیکی متفاوت بودن هر فرد با فرد دیگر است. ما همگی دارای سیستم بدنی مختلف، الگوهای حرکتی مختلف، اصول و عادات مختلف هستیم.  یک درمانگر فیزیکی، همراه با پرسنل آموزش‌دیده خود، هر فرد را به‌طور جداگانه نظارت کرده و برای اصلاح حرکات، اصول و عادات نامناسب تلاش می‌کند.

بیماری‌های قابل‌درمان

ستون فقرات شما از 26 دیسک استخوان که مهره نامیده می‌شود، ساخته‌شده است. مهره از نخاع شما محافظت کرده و امکان ایستادن و خم شدن را برای شما فراهم می‌کند. پاره‌ای از مشکلات می‌تواند ساختار ستون فقرات را تغییر داده یا به مهره‌ها و بافت‌های اطراف آسیب برسانند.

متخصصین ستون فقرات به درمان طیف گسترده‌ای از اختلالات و آسیب‌های ستون فقرات می‌پردازند، ازجمله:‌

  • شکستگی فشرده‌
  • مشکلات دیسک دژنراتیو / کمر/ گردن
  • بیماری‌های مفصلی
  • فتق دیسک
  • پوکی استخوان
  • اختلال مفصل ساکروایلیاک (خاصره‌ای خاجی)
  • سیاتیک
  • تغییر شکل ستون فقرات
  • شامل اسکولیوز (خمیدگی طرفی ستون فقرات) و قوز
  • عفونت ستون فقرات
  • تنگی کانال نخاعی
  • تومور ستون فقرات
  • ترومای ستون فقرات
  • اسپوندیلوز (تنگ شدن فضای بین مهره‌ها)‌
  • اسپوندیلولیستزی (تغییر مکان مهره به‌طرف جلو)‌
  • رگ به رگ شدن / کشش
  • آرتروز مفاصل مانند مفصل زانو،‌ مفصل ران، ستون فقرات

متخصصین ما در کلینیک طب فیزیکی و توان‌بخشی پیشگام تحت نظر دکتر سپهریان، به عنوان بهترین متخصص کمردرد علاوه بر درمان انواع مشکلات ستون فقرات و کمر، سایر مشکلات مرتبط با مفاصل و ماهیچه‌ها را نیز درمان می‌کنند. این مشکلات شامل:

  • درد و مشکلات شانه 
  • مشکلات زانو
  • مشکلات مچ دست‌وپا 
  • انواع بی‌ثباتی‌ها و نیمه دررفتگی‌های مفاصل دست، زانو، پا-لگن
  • درمان انواع دردهای مضمن

تشخیص بیماری‌های ستون فقرات

علاوه بر اشعه  ایکس، آزمایشات دیگر ممکن است برای تشخیص مشکلات کمر و ستون فقرات استفاده شوند:

بهترین متخصص ستون فقرات چه آزمایشاتی را ممکن است پیشنهاد کند

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی): اسکن‌ها بهترین ابزار برای تشخیص تنگی کانال نخاعی هستند. ام آر آی از میدان‌های مغناطیسی و امواج رادیو فرکانس برای تصویربرداری از ستون فقرات استفاده می‌کند و می‌تواند جزئیات کانال نخاعی را نشان دهد. اسکن ام آر آی همچنین می‌توانید شواهدی از آسیب‌های قبلی بهبودیافته و جزئیات دیگر در ستون فقرات که به‌طورمعمول در عکس‌برداری با اشعه ایکس قابل‌مشاهده نمی‌باشد ‌را نشان دهد.
میلوگرام: در این نوع خاص از اشعه ایکس، از رنگی که به مایع نخاعی تزریق می‌شود، استفاده می‌شود. تشخیص تنگی کانال نخاعی با این روش امکان‌پذیر است. عکس مغز تیره به‌طورمعمول با یک سی‌تی‌اسکن همراه می‌شود.
توپوگرافی کامپیوتری یک روش غیرتهاجمی است که از اشعه ایکس برای ایجاد یک تصویر سه‌بعدی از ستون فقرات و تشخیص تنگی کانال نخاعی استفاده می‌کند.
تست نوار عصب و عضله و بررسی‌های هدایت عصبی: این تست فعالیت الکتریکی در اعصاب و عضلات را اندازه‌گیری می‌کند. بعلاوه می‌تواند آسیب عصبی یا فشار به عصب را در صورت وجود شناسایی کند.

گزینه‌های درمانی برای مشکلات کمر توسط متخصصین ما

با انتخاب متخصصین کلینیک طب فیزیکی و توان‌بخشی به عنوان بهترین دکتر کمردرد شما در حال انتخاب یک مراقبت شخصی و یک برنامه درمانی مناسب برای خود هستید. گزینه‌های غیر جراحی بسیاری برای درمان درد کمر یا گردن و یا سایر مشکلات ستون فقرات وجود دارد. تزریق‌های مفصلی، درمان‌های فیزیکی و مداخلات دیگر می‌تواند یک تسکین غیر جراحی را فراهم آورد؛ متخصصین طب فیزیکی و توان‌بخشی و متخصصین مدیریت درمان درد ما می‌توانند در مورد انتخاب این گزینه‌های درمانی به شما مشاوره داده و در تشخیص گزینه درمانی مناسب شمارا یاری دهند. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما اینجا کلیک کنید.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.