1701-210204

با سلام من دچار پارگی tfcc مچ دست و درد مچ دست شدم. و پس از تزریق و گچ گیری ارتروسکپی کردم و ترمیمش کردم …می خواستم بدونم بعد از ترمیم میتوانم برم باشگاه بدنسازی و آیا درمان درد مچ دست من کامل انجام شده است

سلام پارگی  tfcc مچ دست یکی از سخت ترین صدمات مچ دست می باشد.‌ درد مچ دست که بعد از ترمیم جراحی tfcc  قطع شد، به معنی از بین رفتن کامل مشکل نیست و باید اجازه دهید ترمیم خود بدن هم اضافه شود. درد مچ دست که کاهش پیدا کرد ابتدا باید ورزش های سبک و کوچکی که  در سایت گذاشته ایم انجام شود و بعد به تدریج وارد ورزش های سنگین تر مانند بدن سازی شوید. در درمان درد مچ دست ابتدا باید عضلات ساعد با وزنه های سبک در حد یک تا دو کیلوگرم ورزش داده شوند و بعد وارد ورزش های سنگین تر شوید.

یک نکته مهم در درمان  درد مچ دست  چه بدون روش جراحی و چه با جراحی عدم انجام شنا سوئدی و حرکات مشابه آن به مدت 6 ماه می باشد.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.