گردن درد و دیسک گردن در اثر ضربه و تصادف

سلام.خسته نباشید.دکتر من 28 سال دارم و حدودا دو ماه و نیم پیش تصادف کردم و چون کمر بند بسته بودم فقط به گردنم ضربه وارد شده.جواب ام آر آیم میگه جابجایی کمی و خشکی در دیسک های c4-c5وc5-c6 دارم.خشکی ملایمی در دیسک های c2-c3وc3-c4.شروع ساییدگی در دیسکc4-c5وc3-c4.البته من به دلیل شرایط کاریم زمان های طولانی با کامپیوتر کار میکنم که از زمان تصادف با کامپیوتر کار نکردم.از گردنبد طبی استفاده کردم و استراحت کردم و یه مدت قرص تریپل اکشن و سکلوکسیب استفاده کردم.10 جلسه هم فیزیو تراپی رفتم ولی هنوز هم درد دارم،به خصوص اگه فعالیت فیزیکی داشته باشم.درد تا انگشتای دستم کشیده میشه و دستم گاهی اوقات تیر میکشه و سوزن سوزنی میشه.حتی بعد از یکی از جلسات فیزیوتراپی کف پام هم سورن سوزنی میشد نمیتونستم کف پامو زمین بذارم.الانم بعضی وقتا پام بی حس میشه.یکی از دوستان پیشتهاد کردن به دکتر توانبخشی مراجعه کنم.میخواستم نظر شما رو بدونم؟باید جیکار کنم؟

سلام. یقینا مشکل گردن درد و دیسک گردن که در اثر ضربه و تصادف ایجاد می شود باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. وجود نخاع در یک محوطه کوچک در ناحیه گردن علت توجه ما و اهمیت بیشتر صدمات گردن نسبت به سایر نواحی ستون فقرات می باشد. در دیسک گردن شما بایذ علاوه بر بی حرکتی موقتی وضعیت ارگونومی را اصلاح کنید. بعد از مرحله کاهش درد انجام منظم ورزش های گردن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. اما درمان چنین صدمه ای که عنوان می کنید فراتر از یک فیزیوتراپی ساده می باشد و قطعا نیاز به مداخلات طب فیزیکی و توانبخشی می باشد.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.