درد کف پا در اثر ضربه

سلام و خسته نباشید. خانم من از روز سیزده بدر امسال با دویدن روی سنگ فرش ناهموار دچار درد کف پا شده و تا امروز چند بار رفتیم دکترارتپد و دکتر ارولوژیست و از پدپاشنه پاهم استفاده می کنه ولی همچنان پا درد داره لطفا راهنمایی کنین پیش چه دکتری بریم چون من از مشهد این پیامو میفرستم و تا جای که اطلاع دارم همچین کلینیکی که تخصصی روی درد پا کار کنه مشهد نداره.

سلام. مشکلات و ضربات ساده که موجب درد کف پا شوند به راحتی با کفی های مناسب طبی درمان می شوند. اما درمان درد های کف پا که موجب صدمه به فاسیای پا بشوند و یا موجب ایجاد اختلال در راستای مچ پا شوند سخت تر با درمان های ساده و صرفا کفی و کفش طبی درمان می شوند. از توصیه های ما بررسی دامنه حرکتی کف پا و اختلال در ساختار مچ پا مانند جابجایی استخوان های تالوس و کاانئوس در محل مفصل با یکدیگر می باشد. منشا درد پا هر چه که باشد استفاده از ماساژ یخ، بی حرکتی مچ پا، ورزش های کششی کف پا می تواند درد کف پا در ایشان را کم کند. استفاده از داروای ضد التهاب غیر استروئیدی و ورزش های تقویتی عضلات ساق و لگن (علی رغم وجود درد در لگن وساق پا) می تواند به کاهش درد پا ایشان کمک کند. با مراجعه به متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی می توانید از درمان های مانوال بهره بگیرید و با بررسی های لازم ریشه دردپا به طور کامل حذف شود.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.