گرفتگی کشاله ران

سلام اقای دکتر من حدود دو هفته هست بعد از گرفتگی کمر کشاله ران سمت چپم گرفته و به شدت درد میکنه نشستن وبلند شدن وحرکاتی که مربوط به پای چپم میشه برام مشکل شده وبه زانوم زده درد شدیدش میشه. بهترین درمان کشاله ران چیست

سلام‌. درد کشاله ران علل متعددی دارد. گرفتگی کشیدگی ران و خصوصا سمت داخلی ران می تواند به دلیل حرکت ناگهانی و کشیدگی عضله باشد و یا یک علت شایع دیگر هم درگیری کمر می باشد یعنی تحریک ریشه های کمری موجب می شود عضله انتهایی این اعصاب که از جمله در ران وجود دارد موجب تحریک و گرفتگی می شود.‌ در این موارد جز درمان کشیدگی کشاله ران باید رادیکولوپاتی کمری را هم درمان کرد . بهترین درمان گرفتگی ک شاله ران استفاده از روش های توانبخشی خصوصا دستگاه رادیوفرکوانسی و انجام ورزش های کششی عضلات اداکتور می بلشد. استفاده از دستگاه کشش کمر در آزاد سازی عصب های کمر بسیار کمک کننده است . بهترین پماد برای گرفتگی کشاله ران پماد رهامین و پماد های دارای سالیسیلات می باشد. قطعا درمان های طب فیزیکی که موجب بهبود و تقویت عضلات کمی و باسن می شود در درمان بسیار مهم و موجب عدم برگشت علائم درد کشاله ران می شود.

در درمان خانگی گرفتگی کشیدگی عضله ران می توانید از کشش این عضلات به صورت شبیه به حالت چهار زانو و استفاده از داروهای شل کننده عضلانی مدیریت کنید.

کلنیک تخصصی درد پیشگام : ۶۶۹۱۴۶۵۰ _ ۶۶۵۷۶۹۹۱

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.