کم خونی و ارتباط آن با سردی کف پا

سلام و وقت بخیر” از اون وقتی که یادم میاد کف پاهام در فصل سرما سرد میشود به گونه ای که حتی چند جوراب هم که میپوشم بازهم کف پام سرد است، فکرمیکردم مشکل کم خونی باعث این عامل است که دوبار آزمایش خون با فواصل زمانی یکساله دادم و در هر دو نتایج آزمایش مشکل کم خونی نداشتم فقط آهن خونم قدری بالاست. سنم 23 سال است. ممنون میشم کمکم کنید.

سلام. سردی کف پا می تواند علل متنوعی داشته باشد اما کم خونی علت شایعی برای سردی کف پا نیست. مهمترین علت سردی کف پا درگیری عصب می باشد. درگیری عصب عمدتا به علت مشکلی در کمر ایجاد می شود و خود را به صورت سردی و یا گزگز و مور مور شدن پاها نشان می دهد.

البته ممکن است سرد شدن پاها به علت درگیری عصب در سایر نقاط اندام تحتانی مانند مچ پا و لگن و پشت زانو و … هم باشد که عمدتا به کمک تست عصب و عضله قابل تشخیص می باشد و درمان جهت آزاد سازی عصب به کمک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی صورت می گیرد.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.