کمردرد و پا درد

سلام اقای دکتر مادرم دردکمر و پا درد دارد ،خیلی هم دکتر رفته ولی جواب نداده البته تشخیص داده شده میگن علت کمردرد ارتوروز کمر که داره یا بعضی میگن دیسک یا فاصله مهره کمرباشه و… بالاخره هراقدامی کردیم لیزر،جا انداختن دیسک و کلی کار ولی اثری نداشت ازچندتایی پرسیدم چیکارکنم تا اینکه شمارو معرفی کردن .حالا میخام بدونم مشگل کمردرد مادر چیه تا برای حضوری تشریف بیاریم.از اصفهانم.

سلام. علت کمردرد و پادرد بسیار زیاد است ولی انچه از بقیه تشخیص ها شایع تر می باشد همان مساله اتروز کمر و دیسک کمر می باشد که اغلب با فشار روی اعصاب اطرافشان موجب ایجاد سیاتیک می شوند.

واژه فاصله مهره هم اغلب به همین دیسک کمر اشاره داره و گاهی به سرخوردگی مهره کمر . مهمترین اقدام در مورد مادر 3 تا آزمایش است :

ام ار ای کمر ، تست نوار عصب و عضله ، رادیولوژی ساده کمر

بر اساس این آزمایشات و معاینه پزشک متخصص شما می توانید بین علل سر خوردگی مهره کمر ، دیسک کمر ، آرتروز کمر و سیاتیک و …. افتراق بگذارید .

درمان کمردرد  و پادرد خصوصا در صورت وجود سیاتیک مادر قطعا یک دوره 6 تا 8 هفته ای خواهد بود . هر چند سیستم پزشکی و تخصصی درمان کمردرد ممکن است مدت کوتاه 10 تا 20 روزه بر اساس علت اصلی کمردرد روی آن کار کند ولی درمان کمردرد در منزل و براساس ورزش ها و حرکاتی که در منزل آموزش داده می شود ادامه می یابد .

برای شما که در شهر دیگری تشریف دارد اقامت در تهران الزامی است و رفت و امد برای درمان کمردرد مضر می باشد . لذا توصیه ما ابتدا تشخیص و برقراری مقدمات حداقل 10 روزه اقامت در تهران می باشد.

درمان کمردرد و پا درد بسیار زیاد و در حال حاضر پیشرفت کرده است . از طب سوزنی الکتریکی گرفته تا ازن درمانی و رادیوفرکوانسی و پرولوتراپی و مگنت درمانی …. بسیار متفاوت می باشد .

از عوامل ایجاد کننده کمردرد مثل خم شدن از کمر و برداشتن بار سنگین و مواجهه با سرما ( سردی و کمردرد ) هم پرهیز کنید

دکنر محمد حسین سپهریان

کلنیک پیشگام : 66914650

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.