پرگابالین و دیسک گردن

سلام من یه خانم 28 ساله هستم بر اثر یه ضربی گردنم دچار مشکل شدکه با mri مشخص شد دو تا دیسک خفیف دارم دکترم علاوه بر فیزیوتراپی برام پرگابالین تجویز کرد ولی خیلی حالم رو بد میکنه توصیه شما چیه دارو ها رو مصرف کنم یا خیر

سلام و عرض ادب، دیسک گردن در واقع بیرون زدگی غضروف بین مهره ایست که موجب فشار بر روی عصب های بین مهره ای می شود و به این شکل درد ایجاد می کند . تاثیر پرگابالین در دیسک گردن در واقع کاهش حساسیت این عصب تحت فشار توسط دیسک می باشد ، در درمان علاوه بر این کاهش حساسیت باید از درمان های اسساسی تر دیسک مانند دکامپرشن دیسک گردن هم استفاده کرد.

دیسک گردن علاوه بر پره گابالین و نوع خارجی آن مثل لیریکا نیاز به داروهای ضد التهابی مانند سلکسیب و ..‌ هم دارد . قابل ذکر است گه داروهایی مانند گاباپنتین و نوروپنتین هم از همین دسته است و تاثیرات مشابهی بر بیمار دارد . البته بعضی از بیماران به دلیل تاثیرات خواب اوری شدید ممکن است نتوانند این دسته از دارو های مناسب روی دیسک را تحمل کنند.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.