ورزش عضلات کف لگن و ورزش کگل

سلام.سوالی در مورد ورزش کگل داشتم. جهت درمان ضعف عضلات کف لگن چه باید کرد؟ آیا بجز انجام ورزش کگل درمان های دیگری هست؟ اصلا آیا ورزش کگل مورد تایید شما و علم پزشکی هست؟

سلام. همانطور که عنوان فرمودید ورزش کگل یکی از اصلی ترین ورزش های تقویت عضلات کف لگن می باشد. این ورزش اصلی ترین ورزش در بیماران با بی اختیاری ادرار، ورزش برای افزایش نغوظ الت تناسلی  و زود انزالی در مردان می باشد اما ورزش های زیاد دیگیی هم در این زمینه وجود دارد که  از جمله  آنها می شود به پا زدن، ورزش تیلتینگ و ورزش های مانند استپ اشاره کرد.

ورزش کگل سال هاست که مورد تایید علم پزشکی است ولی اصلی ترین و قدیمی ترین کاربرد آن تقویت عضلات لگنی در بیمارانی است که بی اختیاری ادرار دارند. اقایان جوانی که اختلالات نغوظ دارند هم می توانند از این ورزش کمر و لگنی استفاده کنند و اغلب بین 6 تا 8 هفته تاثیرات ورزش مثتمر در انها ظاهر می شود.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.