مور مور شدن کف پا و سوزن سوزن شدن پاشنه

سلام دکتر عزیز سوالی از محضر شما داشتم در مورد مور مور کف پا و سوزن سوزن شدن پاشنه پای پدرم پدرم 51 سال دارد و مدت یک سال است که می گوید کف پاهایش می سوزد گز گز می کند و مور مور می کند. و از ناحیه هر دو پا خیلی لاغر شدند، وزنشون هم در کل کاهش پیدا کرده و خودشون می گن آثار حرص و جوش فرزندانش است. خواهش میکنم ما را در درمان گزگز و مور مور پا کمک کنید

 مور مور شدن کف پا و گزگز شدن پاشنه بر خلاف تصور عامه مربوط  به چربی خون بالا و کم خونی و … نمی باشد. بلکه مربوط به تحریک عصب می باشد. یعنی اعصاب محیطی به دلیل عموما دیسک کمر و یا آرتروز ستون فقرات تحریک می شود و ممکن است کلا بدون اینکه در حال حاضر علایم تحریک کمر داشته باشد و یا به اصلاح کمردرد وجود داشته باشد خود را به صورت علایم درگیری عصب و مور مور ران یا مور مور کل پا و گزگز انگشتان نشان دهد.

مورمور شدن پای چپ به دلایلی که نمی دانیم از پای راست بیشتر است . احتمالا به همان دلیلی که سوزن سوزن شدن پاشنه پای چپ بیشتر از راست می باشد. ولی این اهمیتی ندارد و ممکن است در هر دو پا هم ایجاد شود. در این بیماری به دلیل اینکه اعصاب محیطی مانند سیاتیک درگیر است پس با تحریک اعصاب سیستم عصبی مرکزی و عامیانه تر عصبی شدن، این مور مور کف پا و گزگز پاشنه هم تشدید می شود.

در درمان مورمور کف پا و گزگز پاشنه که ممکن است گاهی به صورت مور مور ران یا گزگز حتی کمر هم باشد باید منشا آن یعنی کمر درمان شود. در درمان خانگی باید ورزش دیسک کمر و سیاتیک را انجام دهید و از خوردن غذاهای سرد بپرهیزید ولی در درمان مدرن پزشکی ما از دکامپرشن، طب سوزنی، پلاسما برای شما استفاده می کنیم.

کلنیک پیشگام درمان های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل:  6657699166914650

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.