مواد مضر برای دیسک کمر

سلام اقای دکتر، من دیسک کمر مهره L3 و L4 داشتم و چند تا دکتر بهم گفتن که باید عمل کنی، پیش شما که اومدم خوب شدم فقط گاهی که طولانی میشینم پاهام بی حس میشه. می خواستم ببینم لازمه دوباره بیام پیش شما یااگه ممکنه موارد مضر برای دیسک کمر را بهم بگید رعایت کنم.

سلام جناب شیروانی عزیز ، همانطور که فرمودید دیسک کمر شدید مهره L3 _L4 داشتید و با توفیق الاهی توانستیم شما را درمان کنیم و از درد های شدیدی که می کشیدید رها شدید.

دیسک کمر بعد از درمان با هر روشی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و نمی شود مثلا ساعات طولانی نشست و انتظار داشت درد سراغ ما نیاید. ما در چنین مواردی شما باید به صورت متناوب از جا بلند شوید تا فشار دایما روی دیسک کمر شما نیاید.

مواد مضر برای دیسک کمر بیشتر فشار های مکنیکی است که بر روی دیسک کمر میاید مثلا خم شدن از کمر و برداشتن اجسام. گاهی مصرف بعضی از لبنیات درد را تشدید می کند و یا مثلا سیاهدانه و عسل برای التهابات مفاصل بسیار خوب است.

ولی موارد فوق قابل مقایسه با یک برداشتن جسم سنگین یا رانندگی طولانی مدت نیست. توصیه اصلی ما برای نگهداری بهبودیتان و عدم عود مجدد آن انجام مرتب ورزش های کمر و رعایت هایی است که به تفصیل در قسمت دیسک کمر سایت برای شما نوشتیم و همچنین مراجعه سریع در صورتی که علایمی مانند سیاتیک در شما ظاهر شود یعنی درد انتشاری که به پاها تیر می کشد.

این علایم بی حسی پا که گاه و بی گاه ایجاد می شود مساله مهمی نیست و با مراعات حذف خواهد شد.

ارادتمند شما دکتر محمد حسین سپهریان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.