فلج شدن پا در اثر دیسک کمر

باسلام خسته نباشید من یه سال که کمردرد دارم اوایل کمر درد ببشتری داشتم وبعد درد به پای سمت راستم رفت درد خیلی شدیدی داشتم. بعدپای راستم خوب شد الان ۵ یا ۶ماه هست که پای سمت چپ درد دارد. درد کمر جوری شدید ک نمتونم را برم یا بیشتر از ۵ دقیقه بایستم رفتم دکتر عکس ام ار ای نوار اعصب دکترا گفتن باید عمل جراحی کنی مهره هات جا به جا شده و هم دیکس کمر پاره شده و نشسته رو رگ اعصابت اگه جراحی نکنی فلج میشی احساس میکنم پای سمت چپم داره بی قدرت میشه ۳۱ سالمه بچه نوزاد دارم وضع مالی خوبی نداریم توروخدا راهنماییم کنید از اینک فلج بشم میترسم ممنون

سلام ، دیسک کمر همانطور که اشاره کردند اغلب به دلیل اینکه روی عصب ها فشار می اورد موجب درد و ناراحتی می شود . اینکه می فرمایید مهره کمر جابجایی داشته است می تواند به دلیل خود دیکس کمر به قول شما باشد و یا سرخوردگی مهره باشد که البته درمان های متفاوتی را می طلبد .

اینکه می فرمایید دیسک کمر موجب فلج شدن پا در اثر عدم درمان می شود هم درست است و هم نادرست . یعنی دیسک کمر به دلیل فشار در صورت عدم درمان ، به عصب موجب ضعف پا می شود و حتی این ضعف می تواند بسیار پیشرفت کند و پا را لاغر کند ولی این بدان معنا نیست که پای شما مثل یک تکه گوشت کنار شما می افد و شما نمی توانید دیگر حرکت کنید. قطعا این بدان معنا نیست که درمان کمردرد و جابجایی کمر و دیکس کمر و … را نباید انجام دهید . قطعا هرگونه ضعفی در پا پذیرفتنی نیست و نیاز به درمان دارد.

عمدتا درمان کمردرد و دیکس کمر و جابجایی مهره و … همه تا 85 الی 90 درصد غیر جراحی است و 15 درصد ممکن نیاز به درمان جراحی کمردرد داشته باشند.

درمان غیرجراحی کمردرد توسط متخصصین طب فیزیکی و کایروپراکتیک اغلب انجام می شود و عموما قسمتی از درمان مربوط به خود شما و ورزش های کمر می باشد که به شما اموزش داده می شود

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.