فاصله زانو و درمان زانو پرانتزی

سلام دکترجان،من دختردوساله دارم که پاهای پرانتزی داره،زانوهاشم خیلی دارن ازهم فاصله میگیره، توراه رفتن هم کنترل نداره ومیوفته ،لطفا مراراهنمای کنید درمان زانو پرانتزی در این سن چیه؟ ممنون میشم

درمان زانو پرانتزی بسته به فاصله بین دو زانو از هم و سن بیمار و سایر مشکلات اسکلتی عضلانی همراه دارد. فاصله بین دو زانو اگر  بیش از 5 انگشت باشد و سن بالای 18 سال باشد بهتر است به جراحی زانو فکر کرد.

تشخیص زانو پرانتزی هم باید هم با معاینه و هم با کمک گرافی رادیلوژی تایید شود

حرکات اصلاحی و آموزش نحوه ایستادن و راه رفتن و بررسی اختلالات دیگر اسکلتی عضلانی مانند بررسی کف پا هم جز لاینفک  درمان زانو پرانتزی می باشد.

اما در سن دختر شما و اصولا زمانیکه هنوز بلوغ کامل اسکلتی عضلانی اتفاق نیافتاده است  درمان زانوی پرانتزی باید به کمک ورزش کششی عضلات سمت داخلی پا و ورزش های تقویتی عضلات سمت داخلی پا ، همچنین به کمک کفش طبی مناسب و زانو بند مناسب می توانید به ایشان کمک کنید که نه تنها زاویه زانوی پرانتزی کم شود بلکه از پیشرفت آن هم جلوگیری شود. جهت اطلاعات بیشتر می توانید قسمت زانوی پرانتزی و درمان با حرکات اصلاحی سایت ما را مطالعه بفرمایید: www.darmanedard.ir

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.