فاصله بین مهره چهار و پنج و درمان فاصله کمر

باسلام خدمت شما من بیست ودوسالمه دوساله که پشت ران و کف پای چپم درد شدیدی دارد رفتم عکس mri گرفتم دکترا میگن بین مهره یک ودو , وچهار وپنج ام فاصله افتاده بیست جلسه فزیوتراپی رفتم کلی هم دارو خوردم نزدیک به چهار پنج ماه هم استراحت کردم ولی فایده ای نداشته هنوزم پام و مهره پنجمم درد دارن . چه کار کنم؟

سلام. بزرگوار در بین درمان های غیر جراحی دیسک کمر یا همان فاصله کمر فیزیوتراپی اولین مرحله می باشد اما بسیاری از بیماران فاصله کمر و درد پا و دردهای سیاتیکی ممکن است به آن جواب ندهند و در این بیماران ما از تکنیک های درمان دستی و طب سوزنی و ازن درمانی استفاده می کنیم. معمولا 90 درصد بیماران به این سیستم ترکیبی درمان جواب می دهند اما اگر پاسخی ایجاد نشد، از جراحی بسته مانند جراحی های لیزری و رادیوفرکوانسی استفاده می کنیم. شما هنوز تنها یک مرحله درمان غیر جراحی دیسک کمر را امتحان کرده اید و تا نا امیدی و جراحی دیسک کمر و … فاصله زیادی دارید.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.