عود درد کمر بعد از درمان کایروپراکتیک

سلام آقاي دكتر من ٤ سال ديسك خفيف كمر ٤-٥ دارم . امسال به پيشنهاد دوستان درمان كايراپراكتيك انجام دادم به مدت ٢٠ جلسه. ولي دوباره كمرم گرفته والان به مدت ٩ روز روي تخت خوابيدم. موقع خواب درد ندارم ولي موقع راه رفتن بيشتر از ١٠ قدم به شدت درد دارم جوري كه بايد بخوابم. ميخواستم راهنمايي كنيد كه چكار كنم از اين وضعييت خارج بشم ممنون

با سلام کایروپراکتیک معمولاً با انجام حرکاتی که موجب تنظیم و تطبیق ستون فقرات می‌شود یعنی ایجاد حرکت مانیپولاسیون کمر و همچنین استفاده از دستگاه های کشش که موجب کاهش فشار بر روی دیسک ها می شود موجب می‌شود عصب های کنار ستون فقرات آزاد شده و فشار دیسک از روی عصب برداشته شود.

البته با توجه به اینکه تمامی درمان های جراحی و غیر جراحی دیسک موجب آزاد شدن و عدم اتصال دیسک به عصب می شود و هیچ کدام به طور کامل دیسک را برطرف نمی‌کند لذا نگهداری بعد از دیسک چه بعد از دیسک کمر خفیف چه بعد از دیسک کمر شدید بسیار الزامی می باشد
حرکات کایروپراکتیک یا مانیپولاسیون روشی ساده و موثر برای کنترل دردهای ستون فقرات می باشد اما برای اینکه از کایروپراکتیک و کلاً از روش‌های درمان کمردرد نتیجه خوبی بگیرید باید ورزش های کمر را به صورت منظم و متداول انجام دهید.

همچنین رعایت های مواردی که موجب تشدید دیسک کمر می شود مانند خم شدن از کمر برداشتن اجسام سنگین را انجام ندهید.

به محض بروز درد سیاتیک بهتر است که به پزشک متخصص ط ب فیزیکی یا کایروپراکتیک مراجعه کنید و از دارو یا درمان های متناسب با کمر خود بهره بگیرید.

کلنیک طب فیزیکی و توانبخشی پیشگام علاوه بر کایروپراکتیک و مانیپولاسیون ستون فقرات تخت مدرن دکامپرشن دیگر مانند طب سوزنی تزریقات ستون‌فقرات و تزریقات فاست استفاده می کنیم. همچنین استفاده از داروهایی که تحریک ستون فقرات را کم می کند مانند گاباپنتین و پرگابالین ممکن است به شما کمک کننده باشد.
تست نوار عصب و عضله تواند در در پیش آگهی درمان شما نقش مثبت داشته باشد یعنی می‌تواند کمک کند که به شما تا حدودی بگوید تا چه اندازه به درمانهای غیر جراحی یا درمان جراحی پاسخ خواهد داد. و توصیه می کنیم علاوه بر ام ار ای ، نوار عصب و عضله را هم انجام دهید و بعد از بهتر شدن دیسک کمر و کمردرد خود درمان های ورزشی خود را کنار نگذارید.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.