عمل باز دیسک کمر و درد مقعد

سلام من چهل روزهست ک عمل دیسک کمر باز انجام دادم دردکمر وبی حسی پاهام کمی ازبین رفته ولی تنها چیزی که فرق کرده بی حسی مقعد والتم هست که خیلی اذیتمم میکنه تاجایی که حتی توالت هم نمیتونم برم باید اونقد زوربدم تا تخلیه بشه ماهیچه مقعدم طوریه که باز نمیشه منقبض شده ممنون میشم اگه کمکم کنید ۳۳سالمه

سلام. عمل دیسک کمر باز که عموما برای مواردی به کار برده می شود که بیمار به درمان های دیگر مانند ازون درمانی و لیزر درمانی و .‌‌‌‌‌….. جواب ندهد. در عمل باز دیسک کمر عموما یک یا دو لول دیسک کمر تخلیه می شود و ممکن است درگیری در لول های دیگر دیسک های دیگر کمر وجود داشته باشد که در یک جراحی باز نشود آن را تخلیه کرد و یا ممکن است حتی در ام آر آی دیده نشود ولی فشار روی یک عصب مسول حس دهی به نواحی تناسلی و یا دفعی را ایجاد کند و علائم را در شما سبب شود . دیسک L1 و دیسک L2  یکی از شایع ترین دیسک هایی هستند که موجب این مشکل می شوند. یکی از بهترین اقدامات در شما انجام تست عصب و عضله و بررسی میزان فشار بر عصب می باشد . انجام EMG اسفنتکتر آنال هم برای بررسی فشار بر روی اسفنتکتر مهم است و ممکن است در تشخیص برای شما کمک کننده باشد.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.