علت درد گردن هنگام پایین انداختن سر

سلام آقای دکتر من وقتی سرم رو پایین می اندازم، گردن درد میگیرم. البته من خدمت شما پارسال رسیده بودم و گردن درد من یه طوری بود که به کتف و به دست میزد و الان خیلی خوب شده و او مشکل را دیگه ندارم اما مشکلم اینه که حسابدار هستم و وقتی سرم رو پایین میندازم مجدداً گردن درد میگیرم. الان باید چیکار کنم دوباره برای مراحل درمانی باید بیام یا خودم میتونم کاری انجام بدم برای درمان درد گردن که موقع سر پایین انداختن هست‌.

سلام و عرض ادب خدا را شکر می‌کنیم که گردن درد شما درمان شده و دردهای انتشاری به دست و کتف خود را دیگر ندارید. برای درمان گردن درد انتشاری حتما باید نزد پزشک مراجعه کنید اما گردن‌درد که فقط در ناحیه بالای سر را روی شانه باشد ممکن است نیاز به درمان پزشکی نداشته باشد. البته اگر درد گردن برای مدت بیش از دو هفته به باقی بماند و به درمان‌های خانگی درد گردن کاهش پیدا نکند باید به پزشک مراجعه کنید همانطور که احتمالاً در طی جلسات درمان به شما گفتیم مهمترین آفت دیسک گردن آرتروز گردن و مشکلات گردن وزن سر می باشد.

زمانی که شما سر را پایین میندازید موجب می شود که فشار زیادی بر روی دیسک گردن و آرتروز گردن ایجاد شود و بنابراین درد ها شروع شود درد گردن ابتدا در ناحیه خود گردن می باشد و اگر شدیدتر شود به ناحیه کتف و دست ها انتشار پیدا می‌کند.
اگر می‌خواهید درمان درد گردن شما درست انجام شود و پایدار باقی بماند و مجدداً دچار مشکل نشوید باید درمانهای درد گردن را که انجام دادی بعد از آن ورزش های گردن را فراموش نکنید و رعایت ارگونومی و قوانین کار در گردن از جمله پایین انداختن سر طولانی نشستن و حال برنداشتن اجسام سنگین را همواره در نظر بگیرید
در صورتی که مجدد بی حسی در دست ها دارید باید با تست نوار عصب و عضله ببینید آیا فشار بر روی عصب های گردن شما آمده یا خیر .

                       علت درد گردن هنگام پایین انداختن سر

اگر دیسک گردن موجب فشار بر روی عصب ها باشد ، بدون شک  باید با استفاده از درمان های طب فیزیکی مانند دکامپرشن درمانی و طب سوزنی و فیزیوتراپی و استفاده از حرکات کایروپراکتیک و مانور مانیپلاسیون  فشار بر روی عصب های گردن خود را آزاد کنید و سپس با تقویت عضلات گردن و رعایت وضعیت مطالعه و استفاده از موبایل اجازه مجدد بروز درد گردن را ندهید.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.