سوالات طب سوزنی

سلام خسته نباشید .1-من خانمی 46ساله هستم که کمردرد شدید دارم ام ار ای گرفتم یکی از مهره های کمرم لق شده و دکتر راه رفتن در استخر و آب درمانی و فیزیوتراپی را پیشنهاد داده اند .آیا با طب سوزنی یا روش های دیگر کلنیک قابل درمان می باشد . 2-آیا طب سوزنی جهت رفع استرس و خشم در کلنیک شما وجود دارد؟

سلام. کمردرد شدید و لق شدن مهره کمر که به نوعی یک اصلاح عام می باشد که می تواند بیانگر سر خوردگی مهره کمر یا لیستزیس و یا لیزیس باشد و یا ممکن است در بعضی از اصلاحات از دیسک کمر و فتق آن با لفظ لق شدن مهره کمر نام برده شود.

درمان در موارد دیسک کمر و چه سرخوردگی مهره و یا به اصطلاح شما لق شدن کمر در ابتدا محافظتی می باشد، یعنی ما در ابتدا با کمک طب سوزنی و فیزیوتراپی و لیزرهای پر توان سعی در کاهش التهاب داریم و در مواردی که درد کنترل نمی شود از اوزون درمانی استفاده می کنیم.

طب سوزنی به سبک غربی جز بسیار موثر درمان کمردرد و دیسک کمر و کمک در الهابات ناشی از لق شدن کمر می باشد ولی استفاده از اوزون درمانی، سیستم های رادیوفرکوانسی و دستگاه های جدید دست ما را در کار بازتر کرده است.

سلام. دکتر اینکه میگویند با طب سوزنی میتوان کارهای زیبایی و لاغری انجام داد صحیح است؟ آیا شما هم از طب سوزنی برای درمان لاغری استفاده می کنید؟!

سلام. اثرات طب سوزنی در لاغری با مکانیسم کاهش اشتها و تحریک فیبروبلاست ها به صورت موضعی به اثبات رسیده است. لاغری و کاهش وزن به کمک طب سوزنی یا هر روش دیگری بسیار در درمان بیماری های اسکلتی عضلانی اندام تحتانی خصوصا آرتروز زانو و دیسک کمر کمک کنده است.

سلام دکتر. خسته نباشید. آیا واقعا طب سوزنی بنیان علمی هم دارد؟ یا فقط یک طب سنتی است؟ و فواید طب سوزنی چیست

سلام. طب سوزنی در گذشته ای بسیار دور یک درمان سنتی در چین محسوب می شد و در واقع بهترین طب سنتی در چین طب سوزنی محسوب می شود. اما در حال حاضر و بعد از پیشرفت های چندین هزار ساله  طب سوزنی به شکل بسیار گسترده ای پیشرفت کرده و اثر بخشی ان در بعضی از بیماری ها در مطالعات طولانی آینده نگر اثبات شده است. امروزه طب سوزنی در کنترل درد خصوصا دردهای سیاتیکی و طب سوزنی برای درمان کمردرد و در ترکیب با الکتروتراپی توسط سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده است و با توجه به جواب دهی و رضایت مندی بیماران در ترکیب با سایر روش های درمانی مانند مانیپولاسیون و لیزر درمانی بسیار کمک کننده است.

طب سوزنی علم بسیار گسترده ای است و بهتر است مثلا طب سوزنی برای چاقی توسط پزشک حاذق در این زمینه و طب سوزنی در درمان دیسک کمر و طب سوزنی در درمان دیسک گردن توسط متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام شود.

آیا طب سوزنی در درمان میگرن و سردرد تاثیر قطعی دارد؟

طب سوزنی توسط  سازمان غذا و دارو آمریکا به عنوان یکی از اصلی ترین راه های درمان میگرن مطرح است. به تازگی کشف شده است که در پس پرده علل عروقی میگرن علل عضلانی خصوصا در ناحیه گردن وجود دارد و طب سوزنی درمان بسیار موثر میگرن به دلیل تاثیراتی که روی عضلات دارد و بعد تاثیراتی که روی عروق می گذارد.

ما به کمک طب سوزنی بسیاری از سردردهای میگرنی را کنترل کرده ایم و یا داروهای مصرفی انها را به حداقل رسانده ایم. طب سوزنی به همراه درمان های دستی گردن و باز کردن عضلات سر یک تکنیک بسیار موثر در درمان میگرن و سایر سردرد های با منشا عضلانی و عروقی می باشد. همینطور طب سوزنی در درمان سردرد عصبی و سردرد تنشی هم موثر است

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.