ساییدگی غضروف زانو و کشکک

سلام جناب دکتر. ابتدا از شما به خاطر مداوا آرتروز زانو مادرم ممنونم و ثانیا در مورد ساییدگی کشکک زانو خودم هم می خوام بدونم مثل ارتروز زانو مادر باید ژل و اوزون درمانی بشه یا با طب سوزنی و لیزر و ورزش و دارویی غضروف ساز بهبود پیدا می کنه. ارادتمند شما کیانی

سلام و عرض ادب. همانگونه که فرمودید در سن شما ساییدگی و ارتروز زانو غیر محتمل می باشد و بیشترین احتمال نرمی غضروف کشکک می باشد که البته می تواند زمینه ساز آرتروز زانو و ساییدگی زانو باشد. در این مرحله ازن یک گزینه مناسب می باشد ولی اصل کار برقراری تعادل عضلات می باشد که ما آن را با کمک طب سوزنی با تحریک الکتریکی و ورزش درمانی و رادیوفرکوانسی انجام می دهیم. اصلاح قوس کف پا و تقویت عضلات کمربند لگنی را هم جدی بگیرید. تزریق ژل زانو در شما لازم نیست و مطمئنا در جلسات کمتر نسبت به مادر جواب خواهید گرفت. در ضمن دارو های غضروف ساز هم چندان کمک زیادی نمی کنند و پیازکلیدین و کورال جوینت در بین مکمل ها کمی کمک کننده می باشد.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.