زانوبند برای زانو ضربدری

سلام زانوهای ضربدری دارم ولی فعلا قادر به انجام جراحی زانو ضربدری نیستم برای جلوگیری از صدمات بیشتر به زانوهام و همچنین برای کاهش درد زانو هنگام پیاده روی از چه نوع زانوبندی باید استفاده کنم لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستین ممنون

سلام. هر زانو ضربدری نیاز به عمل جراحی ندارد.‌ بهترین درمان زانو ضربدری خصوصا در درجات پایین استفاده از ورزش زانو به طور صحیح، استفاده از زانوبند ۳ نقطه فشار و کفی های مخصوص می باشد.

زانوبند زانو ضربدری موجب می شود تا یک فشار در سمت داخل زانو اعمال شود و دو  فشار در سمت بالا و پایین زانو اعمال شود که موجب ایجاد فشارهای اصلاحی می گردد.

قطعا هیچ درمانی در زانو ضربدری بدون ورزش کامل نخواهد بود. ورزش برای زانو ضربدری  باید به صورت روزانه و بدون وقفه و برای مدت طولانی انجام شود تا موثر واقع شود.

کفی طبی هم که دارای لبه خارجی تمام طول باشد فشار را از سمت داخل زانو کم می کند و به سمت خارج زانو می برد و این از بسیاری از عوارضی که در اثر زانو ضربدری ایجاد می شود جلوگیری می کند.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.