روش درمان دیسک گردن به غیر از طب سوزنی

سلام خسته نباشید من دیسک گردن دارم دیسکم خشک شده مهره پنجم گردنم جابجاشده میخوام اگه بشه باتزریق دیسکوژل و روش مانیپولاسیون درمان بشم طب سوزنی برام جواب نداده شما راجع به این دو درمان چه نظری دارید؟ و آیا این خدمات رو انجام میدید؟ و اصلا راه درمانی غیر از طب سوزنی هست؟

با عرض سلام. همانگونه که می دانید دیسک گردن یک ماده ژلاتینی است که در اثر فشار های متعددی که به آن امده خارج شده. طب سوزنی، لیزر درمانی، کشش مکانیکال توسط دستگاه های تراکشن استاندارد، انجام ورزش، گردن بندهای نرم ، دارو درمانی و بلوک و تزریق اپیدورال از جمله مهمترین درمان ها هستند که با همکاری خود شما منجر به کنترل دیسک گردن می شوند.

مانیپولاسیون کایروپراکتیک در صورتیکه دیسک شما اکسترود نباشه (بیرون زدگی بیش از حد) و به شرطی که بخشی از علایم شما مرتبط با مفصل بین مهره ای باشد کمک کننده است. دیسکوژل بیشتر در کمر موثر است و به عنوان اقدام اخر است که معمولا با روش هایی که توضیح دادم اگر به صورت موثر انجام شود نیاز به جراحی و تزریق در دیسک گردن نیست.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.