دیسک کمر من نیاز به عمل دارد

سلام آقای دکتر. مدت یک سال و نیم هست که بعد از دوزایمان متوالی کمر درد شدید دارم.همون موقع ام آر آی دادم و تشخیص دیسک خفیف بود.با فیزیوتراپی و مراعات گذشت تا اینکه از اردیبهشت ماه بعد از یک اثاث کشی دردها بیشتر و نوعش عدض شد. درد و سوزش در کل کمر، درد عضلات ران پای چپ و این ماه اخیر سوزش و گزگز شدن پای چپ و درد پاشنه پا هنگام راه رفتن و … بطوریکه فعالیت روزانه ام رو مختل کرده. چندهفته پیش ام آر آی دادم و چند جراح نظرات مختلف دادند از لزوم عمل فوری گرفته تا اینکه اصلا نیاز به عمل نیست. قدرت راه رفتن روی پنجه و پاشنه پا و کنترل مزاج رو دارم ولی نظر متفاوت جراحها نگرانم کرده. مطالب شما درباره درمان دیسک کمر رو مطالعه کردم. و تقریبا استراحت مطلق رو شروع کردم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

سلام. دیسک کمر اصولا یک بیماری است که نظر پزشکان در مورد آن بسیار متفاوت است و واقعا نظر مکاتب پزشکی هم تفاوت هایی وجود دارد. دیسک کمر را نباید صرفا بر اساس ام ار ای درمان کرد. سن بیمار، معاینه بیمار و ام ار ای باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتو ان در مورد جراحی دیسک کمر تصمیم گرفت. اما به طور کلی وقتی علایمی از ضعف پیشرونده عصبی و علائم ادراری وجود نداشته باشد درمان به مدت 2 تا 3 ماه باید به صورت غیر جراحی و درمان های توانبخشی باشد. در بین درمان های طب فیزیکی و توانبخشی ازن درمانی، طب سوزنی، پلاسما ،تخت دکامپرشن و لیزردرمانی می تواند برای شما کمک کنده باشد.

کلنیک طب فیزیکی و توانبخشی پیشگام: 6657699166914650

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.