درمان درد پهلو و پایین کمر

با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت دكتر سپهريان من 38 سال سن دارم و از سال 91 تاكنون درد در ناحيه كمر دارم پايين ترين مهره بين دو پهلو بعضي روزها اصلا درد ندارم و بعضي روزها خيلي درد دارم ام آر آي انجام دادم گفتند هيچ مشكلي ندارم فقط عضلاتش ضعيف شده و بايد در استخر راه بروي و يك سري حركات ورزشي ولي هيچ فايده اي نداشته و دكترها فقط يك سري مسكن و پماد تجويز كرده اند اگر راه ديگري براي درمان من هست لطفا راهنمايي كنيد به نظر شما نوار عصب و عضله مفيد هست براي كارم؟ با تشكر از زحمات شما

سلام و عرض ادب . همانگونه که عنوان کردیم علل درد کمر بسیار متنوع و چند عاملی هستند. اینکه کمردرد شما به نواحی باسن و پشت پا انتشار درد این یافته خوبی است . بسیاری از کمردرها وقتی ایجاد می شود ثانویه به این کمردرد  یک سری اسپاسم های محافظتی به نام گاردینگ اسپاسم اضافه می شود و موجب ایجاد نقاطی به نام نقاط ماشه ای می شود که این تریگر پوینت ها  کانون دردهایی ما ماهیت روشن و خاموش می شوند و موجب دردهای پراکنده مبهم و گاهی تیز کمر می شوند. درمان کمردرد مقوله پیچیده ایست و نیاز به بررسی و درمان همه جانبه و با صبر و حوصله و مداخله بیمار دارد. انجام نوار عصب و عضله در صورتیکه درد ارجاعی یا گزگز و مور مور دارید دارید در تشخیص و نه درمان شما کمک کننده است.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.