درمان جراحی اسکلیوز کمر

سلام خسته نباشيد دختر ٢٠ساله اي هستم كه چند سالي مشكل اسكلیوز در ستون فقرات دارم و درجه بالای ٤٠ هست خيلي ميترسم از عمل جراحي آيا با عمل جراحي كاملا بهبود پيدا ميكند؟يا ريسك بايد كرد؟

سلام. همانگونه که اشاره فرمودید اسکلیوز و انحراف ستون فقرات به سمت چپ و راست یکی از بیماری هاست که درمان آن به دو عامل بستگی دارد : 1- درجه انحراف اسکلیوز و 2- سن بیمار

در سن کمتر از 18 سال ترجیح بر این دارد که با هر درجه از اسکلیوز ابتدا از بریس و ورزش استفاده شود اما در سن بالای 20 سال زاویه انحراف برایمان مهم است. در زاویه کمتر از 20 درجه عمدتا با ورزش و حرکات اصلاحی در صدد کنترل اسکلیوز بر می آییم. در زاویه بین 20 تا 40 درجه اسکلیوز از ترکیب ورزش و بریسهای میلواکی و بوستون و بادی ژاکت استفاده می کنیم. در زاویه بالاتر از 40 درجه هم در شرایط سنی و جسمی مناسب جراحی توصیه می شود. جراحی اسکلیوز بسیار جراحی سنگینی می باشد و باید توسط افراد خبره صورت بپذیرد تا کمک کننده باشد.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.