درمان بی حسی پا در اثر دیسک کمر

سلام اقای دکتر اینجانب ۴۸ ساله دیسک ۳و۴و۵ ومخصوصا ۳ توی mri نشان از بیرون زدگی دیسک داره و بعداز درد زیادی که در پای چپم رخ داد بعداز مصرف داروی ویک هفته استراحت درد کمر وپای چپم خوب و اگر هم باشه قابل تحمل و موقتی هست . ولی مشکلی که بعد از این اتفاق برای پای چپم پیش امد . بی حسی نسبی ونه مطلق ساق پا وروی پا وانگشتان وکاهش نسبی توانایی انگشتان پا . مخصوصا به سمت بالا هست . ازبین متخصصین مغز واعصاب اکثرا جراحی باز رو تجویز ویکی از انها عمل جراحی رو تجویز نکردند ویه دوره یک ماهه همراه با مصرف دارو وفیزیوتراپی واب درمانی وکاهش وزن تجویز کردند . مشکل بی حسی وبرگشتن توانایی انگشتان و تقویت عصب پای راست من به این صورت درمان خواهد شد ویا کاری دیگه باید بکنم . لطفا راهنمایی کنید چکارکنم

سلام دوست عزیز . اینکه شما دیسک ۳ و ۴ و ۵ دارید و درواقع چندین دیسک دارید جای نگرانی برای اینکه حتما  درمان جراحی لازم است ندارد و تعدد دیسک کمر لزومی بر درمان جراحی دیسک نیست. همانطور که به طور جامع هم عنوان کردیم در سایت darmanedard .ir  ، سه معیار اصلی برای درمان های تهاجمی دیسک کمر وجود دارد : ضعف پیشرونده حرکتی ، مشکلات کنترل ادرار و مدفوع و سومی عدم پاسخ به درمان های طبی. در بین درمان های غیر جراحی دیسک کمر شما نباید صرفا به استراحت و آب درمانی اکتفا کنید . در حال حاضر انواع تکنیک های استئوپاتی و مانوال تراپی و تخت های دکامپرشن و ورزش های خوب و هزار و یک تکنیک دیگر می تواند به شما کمک کند که زودتر به زندگی نرمال خود برگردید . توصیه ای که به شما در مورد بی حسی دارم این است که خیلی به این علامت توجه نکنید چون زمان از بین رفتن آن چندین ماه می باشد . البته ضعف و قدرت اهمیت بیشتری دارد و شما باید از این نظر حتما تحت درمان باشید ولی از نظر قدرت پا و ضعف در اثر دیسک کمر تحت درمان های قوی متخصصین طب فیزیکی و طب ورزش قرار بگیرید .

مرکز درمان های تخصصی غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل : ۶۶۵۷۶۹۹۱ _ ۶۶۹۱۴۶۵۰

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.