درد کف پای راست

سلام دكتر وقت به خير ببخشيد يه سؤال داشتم خواهش ميكنم جواب بديد خيلي ممنون ميشم. من يه دختر ٢٨ ساله هستم كه تازه دارم ازدواج ميكنم،از ديروز وسط روز يه دفعه كف پاي راست به سمت انگشتان پا يه حالت ويبره يا مثلا يه چيزي مثل جريان برق احساس ميكنم و وقتي پا رو حركت ميدم هم احساس مكنمش ولي كمتر علتش چي ميتونه باشه؟ يه نكته اي هم بگم شايد ربط داشته باشه: اين چند ماه اخير سر ازدواجم خيلي تحت فشار عصبي بودم ،خيلي ،ميتونه علتش اين باشه خواهش ميكنم سريع جواب سؤال من رو بديد خيلي نگرانم دكتر ممنون از شما

درد کف پا راست با حالتی که شما می فرمایید یعنی حالت برق گرفگ پا و درد تیرکشنده و ناگهانی پا  عمده به علت تحریک عصب در اندام تحتانی می باشد.

درد کف پا و انگشتان علل متنوعی می تواند داشته باشد ، مثلا اگر درد کف پا هنگام صبح باشد ممکن است مرتبط با خار پاشنه باشد . ولی شاید برای بیشتر بیماران جالب و تا حدی غیر قابل توجیه باشد که درد کف پا با دیسک کمر رابطه داشته باشد. رابطه درد کف پا با دیسک کمر به گونه ای است که شاید قبلا یک دیسک کمری بوده باشه که در حال حاضر به نظر خوب شده ولی در واقع  هنوز درد مربوط به همان دیسک قدیمی است.

درد کف پای راست تفاوتی در علت ایجاد ککنده با درد کف پای چپ ندارد و این بسته به این است که تصادفا عامل ایجاد کننده در کجا باشد. شما که دردتان به این شدت با عصبی شدن تشدید می شود شک نکنید که عامل تحریک عصب در شما نقش داشته است.

اما احتمالا سوال شما این است که برای درمان درد کف پا چه باید کرد و یا به عبارتی چه نوع درمانی برای درد کف پا با منشا عصب باید انجام داد . جواب این است که به طور قطع باید فشار از روی عصب برداشته شود مثلا اگر دیسک کمر به عصب سیاتیک شما فشار می اورد باید دکامپرس شود . اگر هم علت در خود کف پا باشد مانند خار پاشنه یا التهاب سر استخوان های کف پا مدالیتی های درمانی در این ناحیه گذاشته می شود. قطعا با کنترل تنش می توانید جهت درمان های طب فیزیکی اقدام بفرمایید.

6657699166914650

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.