درد پهلو و کمردرد دوران پریود

سلام. من 37 سال سن دارم و کمردرد شدید دارم .چند وقتی هست که در قسمت دو طرف کمر (در واقع پهلو ها- ,ستون مهره ها به هیچ وجه درد نمیکند) احساس درد شدیدی دارم مخصوصا دوران پریود که درد آن را در کشاله ران نیز احساس میکنم حالت تیر کشیدن و ذق ذق کردن کمرم ، به صورتی که اصلا نمیتوانم سرپا وایسم موقع نشستن نیز بعد از 5 دقیقه در حالت نشسته نیز درد میکند. در ضمن گودی کمر هم دارم آزمایش سی تی اسکن انجام دادم چیزی نشان نداده است. آیا راهی برای درمان کمردرد و درد پهلو هایم هست؟

سلام و عرض ادب. کمردرد به صورت های مختلف می تواند بروز کند. اینکه روی ستون فقرات کمر درد ندارید و از آن طرف درد پهلو درید به این معنی نیست که مشکل در کمر شما نیست. اکثر کمردرد ها در دوران پریود و قاعدگی تشدید می شود ، حتی کمردرد به دلیل اسپاسم عضله.

کمردرد ی که علائم انتشاری دارد مانند کمردرد شما که به ران تیر می کشد نشان دنده فشار روی عصب می باشد و باید از نظر دیسکوپاتی کمری ارزیابی با ام ار ای و تست عصب و عضله  شوید.  درمان کمردرد شما معمولا حدود دو هفته به طول می انجامد و مهمترین علامتی که باید برطرف شود علائم انتشاری به پاهای شما می باشد.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.

تماس با ما