درد پس از عمل جراحی و تزریق اپیدورال

سلام جناب دکتر شهریور سال 94 عمل دیسک کمر ال4 وال5 انجام دادم ولی ذره ی از دردم کم نشد که هیچ ،پای چپم هم که درد نداشت درگیر درد شده علاوه بر پای سمت راست که درگیر بوده و عمل همان سمت انجام شده بود.بعد عمل 10 جلسه فیزیوتراپی مگنت لیزر و … و 15 جلسه اب درمانی ،تزریق کورتون به صورت اپیدورال یک جلسه،و 12 جلسه طب سوزنی انجام دادم ولی ذره ی از دردم کاسته نشده. ازمایش خونی hlab27 هم انجام دادم که منفی بود جناب دکتر هیچ امیدی به درمان ندارم و بیش از یک سال هست که قادر به انجام هیچ کاری نیستم متاهل هستم 38 سالمه و دارای یک فرزند عاجزانه و ملتمسانه تقاضا دارم در صورت امکان کمکم کنید اجرتون با امام حسین ع

ضمن عرض ادب و احترام و با پوزش از تاخیر پاسخ دهی به دلیل مشغله بالای کاری ، متاسفانه کنترل دردهای بعد از عمل جراحی خصوصا در جراحی ها عارضه دار  دیسک کمر بسیار سخت است .

تزریق اپدورال جهت کنترل درد دیسک کمر گزینه مناسبی بوده است ولی بهتر است تزریق همراه با ماده هیالاز باشد که چسبندگی های احتمالی را باز کند و از سوی دیگر از مهمترین و جدیدترین درمان های دیسک کمر چه قبل از جراحی و چه بعد از جراحی تزریق ازن داخل دیسک و تزریق داخل کودال و همچنین تزریق د محل فورامن مهره کمری یا تکنیک PRT  می باشد.

انجام همزمان طب سوزنی، لیزر درمانی دیسک کمر و اوزون درمانی و در کنار ورزش های مک کنزی و دوزهای بالای گاباپنتین هم برای شما کمک کننده می باشد.

توصیه می کنم تا زمان شروع درمان های جدید ملاحضات دیسک کمر و ورزش هایی را که در این صفحه گذاشتم حتما انجام دهید.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.