درد پای راست و کمر

باسلام وخسته نباشی پسرم ۱۸ سالشه و مدتی که پای راستش از کمر به پایین درد میکنه و پاهاش گزگز میکنه وبی حس میشه ولی دکتر نرفته نزدیک بیست روزه که درد ش زیادتر شده و ازناحیه باسن تیر میکشه و به سمت پهلو کشیده میشه چندروز پیش بردمش دکترارتوپد براش ام آر آی کمر نوشت ولی بدلیل مشکلات مالی نتونستم ببرم به دکترنشون بدم اگه ام آر آی وگزارش و براتون ارسال کنم ممنون میشم مشکلشو بررسی کنید و منم خیالم راحت بشه باکمال قدردانی و تشکر

سلام. درد کمر که به پا تیر می کشد عمدتا به دلیل تحریک ریشه های عصب سیاتیک است که علت و پاتولوژی آن عمدتا در کمر می باشد. دیسک کمر، تحریک فاست ها و مفاصل کمری ، تحریک محل اتصال کمر به لگن یا مفصل ساکرو ایلیاک و همچنین گرفتگی بعضی از عضلات لگنی مانند پریفورمیس می توانند عامل تحریک سیاتیک و دردهای تیر کشنده از کمر و لگن به پایین باشند. تشخیص به کمک معاینه و ام ار ای و نوار عصب انجام می شود و درمان ها در کلنیک تخصصی پیشگام به کمک پلاسما و ازن درمانی، مانیپولاسیون و لیزر تراپی و طب سوزنی انجام می شود.

کلنیک طب فیزیکی و توانبخشی پیشگام : ۶۶۵۷۶۹۹۱ _ ۶۶۹۱۴۶۵۰

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.