درد هنگام نشستن به دلیل دیسک L4 و دیسک L5

سلام آقای دکتر. 27 ساله هستم و دیسک L4 و دیسک L5 کمر دارم .حدود چهار ماه پیش موقع پیاده روی در سمت راست کمر م احساس درد و گرفتگی کردم به طوری که راه رفتن برایم مشکل شد. با چند دقیقه نشستن درد بر طرف میشد و میتونستم به راه رفتنم ادامه بدم چند هفته مشکل برطرف شد ولی مجدد در اثر یک حرکت درد شدیدی در کمر م ظاهر شد که حتی کوچکترین حرکت هم برایم دردناک بود ولی رفته رفته اون درد دردناک برطرف شد و موقع راه رفتن در کمرم و بالای باسن احساس درد و گرفتگی دارم. ام ار ای دادم که نظر متخصص مغز و اعصاب و طب فیزیکی التهاب دیسک l4و l5 بود و داروهای ضد التهاب و مسکن و ویتامین d3 تجویز کردن و گفتن که نرمش کنم. دردم کمتر شده ولی هنوز مشکل وجود دارد خصوصا موقع نشستن روی صندلی. لطفا راهنمایی کنید.

سلام. همانطور که متوجه شدید به طور ناگهانی دچار فتق دیسک کمر شده اید، و شایع ترین دیسک های کمری که دچار بیرون زدگی و التهاب می شوند دیسک L5, دیسک S1 و در مرحله بعد دیسک L4 , L5 می باشد. درد در ابتدا در ناحیه کمر می باشد و به موازات تحریک و درگیری بیشتر اعصاب کنار دیسک کمر درد به پا ها انتشار پیدا می کند. قطعا دارو درمانی در درمان دیسک کمر موثر است ولی تنها درمان دارویی قطعا موثر نخواهد بود. ما در درمان دیسک کمر از لیزرهای قوی، طب سوزنی الکتریکی، جریان های رادیوفرکوانسی و تخت های دکامپرشن و اوزوزن تراپی استفاده می کنیم. قطعا ورزش برای دیسک کمر بعد از کنترل درد و التهاب یک رکن اساسی را دارد و هم درد درمان و هم در کنترل و بازگشت نکردن علایم جز ضروری است که به شما آموزش داده خواهد شد.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.