درد متناوب پا

سلام 28 سالمه نارسایی کلیه دارم و دو سه ساله که پاهام از قسمت مچ به پایین شروع یه سوزش و درد شدید میکنه اول تو یک نقطه و بعد حرکت میکنه طوری که انگشتامو نمیتونم تکون بدم و دردش غیر قابل تحمل و بعد از یک هفته درد به پای دیگم منتقل میشه به همین صورت و بعد از یک یا دو هفته خوب میشه در ضمن دیسک خفیف کمر هم دارم لطفا راهنماییم کنیم که باید چیکار کنم خیلی دکتر رفتم ولی فایده نداشته

سلام درد پا شما همانطور که اشاره فرمودید مربوط به دیسک کمر شما می باشد. دیسک کمر معمولا بر روی اعصاب کنار خود فشار می آورد و موجب ایجاد درد های متناوب با برخود مکانیکی و یا شیمیایی به عصب شده و درد را منتشر می کند. توصیه ما در درمان شما ابتدا ازن درمانی و لیزر درمانی و طب سوزنی الکتریکی و در مرحله بعد انجام وزش های تخصصی مرتبط با کمر می باشد. زمان ایستادن و نشستن شما که موجب تحریک عصب سیاتیک و دیسک کمر می شود باید مدیریت شود. و بسیاری از موارد دیگری که موجب تشدید درد شما می شود باید آموزش داده شود. نارسایی کلیه شما با درد پا شما مرتبط نیست.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.