درد عضله کمر

با سلام و تشکر مدتی است عضله روی رانم در حالت ایستاده سر میشود و اینکه عضله کمر در نیمه بالا سمت راست هم دردهای خفیف دارم ( قد 174 – وزن 60)

سلام همانطور که خود هم به درستی اشاره کردید، مشکل اصلی درد عضله کمر و کمردرد شما است. عناصر موجود در کمر شما مانند دیسک کمر و فاست ها و مفاصل و ضخیم شدن لیگامان هایی مانند P.L.L می باشد. مشکلات گرفتگی عضله کمر در واقع اسپاسم محافظتی ناشی از تحریک عناصر کمر می باشد.

در واقع این اسپاسم و گرفتگی کمر در مرحله حاد از شما محافظت کرده که به اعصاب کمرتان کمتر فشار بیاد، هر چند با وجود بی حسی موجود در ران شما فشار روی عصب های کمر شما آورده شده است. این بی حسی ران همون علامتی است که در فشار ریشه های پایین تر پشت ران و ساق را درگیر می کند و سیاتیک نام دارد و در ریشه های بالاتر کمر مانند L3 و L4 و ….. موجب درگیری درد و بی حسی روی ران می شود.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.