درد صبحگاهی کمر چه علتی دارد

سلام من دختری ۲۲ ساله هستم، مدتی هست ک در نیمه پایین کمرم نزدیک به باسن هنگام نشستو برخواست، یا دولا شدن، درد شدیدی رو متحمل میشم، همچنین به یاد دارم که از خیلی وقت پیش صبح هنگام بیدارشدن با کمردرد زودگذر اذیت میشم، میخواستم بدونم که ایا این درد ها میتونه نشانه ی دیسک کمر باشه، یا اینکه دررفتگیه استخون کوکسیکس و دنبالچه هست که برام اتفاق افتاده؟ مممنون میشم اگه جواب بدین

سلام و عرض ادب. درد کمر صبحگاهی و خشکی صبح گاهی کمر یعنی یک قسمت از ستون فقرات شما دچار التهاب شده است. قطعا دررفتگی کوکیکس و درد دنبالچه خود را به این شکل نشان نمی دهد. در مشکلات دنبالچه وقتی شما می نشینید خصوصا در جای سفت احساس دردی بین دو باسن دارید.

کمردرد صبحگاهی می تواند ناشی از تحریک دیسک کمر، سندرم فاست کمری، اسپوندیلولایزیس  و بسیاری از موارد ناشایع تر باشد مانند عفونت ستون فقرات، رماتیسم ستون فقرات و حتی تومورها و متاستازهای ستون فقرات. در سنین شما انچه بیشتر انتظار می رود فشار روی قسمت های پشتی ستون فقرات مانند فاست ها می باشد. برای درمان استفاده از مانیپولاسیون توسط متخصص طب فیزیکی کمک می کند. مغناطیس درمانی و لیزر هم به شما کمک خواهد کرد. لطفا دمر و روی شکم نخوابید و تا می توانید به عقب خم نشوید. زمان نشستن بر روی صندلی استاندارد را مدیریت کنید. در صورتیکه کف پای شما صاف است از کفی طبی استفاده کنید.

کمردرد سنین جوانی را درست درمان کنید و ورزش هایی که در سایت خدمتتون اموزش دادیم انجام دهید تا در سنین بالاتر دچار عوارض و دردهای مقاوم کمر نشوید.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.