درد شدید کف پا راست

با سلام خدمت شما بنده 38 سالمه و مدت سه ساله که درد کف پا ی راست دارم بطوریکه هم mriهم عکس رادیولوژی دادم اما اکثر اتفاق نظر بر این داشتن که مشکلی نیست حتی اکثر آزمایشات مربوط به رماتیسم و عفونت و نقرس و … هم دادم که مشکلی نبود. مشکل من از جایی شروع شد که یک دوره ای ویتامی دی مصرف کردم که مصرفش ظاهرا بیش از حد بوده و بعد از اون دوره درد من شروع شد و اما جالب تر اینست که در در یه کف پا ست و من موقع راه رفتن حتی کوتاه مدت هم دچار مشکلم و حتی رانندگی هم با این کف پای راست برایم خیلی مشکله. حتی من هم ورزش هم برایم سخته چون کف پای راست به محض تماس با زمین درد شدیدی می گیرد حتی تو استخر هم راه میرم این درد را دارم از شما میخواهم منو راهنمایی کنید تا چاره این درد کف پا را بیابم. با تشکر

سلام‌. درد شدید کف پا که این همه طولانی شده، علل محدودی دارد مسمومیت با ویتامین د و دوز زیادی آن هر چند سمی است اما علتی برای درد کف پا محسوب نمی شود. هر چند همچنان فاشئیت پلانتار و در صدر تشخیص ها قرار دارد ولی باید به یک سری مشکلات مربوط به کمر که خصوصا می تواند در درد کف پا مقاوم بدهد حتی بدون کمردرد باید مورد توجه قرار گیرد.

علت درد کف پا و انگشتان در سالمندان ممکن است بیشتر با مسایلی مانند دیسک کمر و تنگی کانال نخاع مرتبط باشد.

درد کف پا در کودکان با مشکلاتی مانند نرمی مفصل و ناهنجاری های کف پا مانند کف پای صاف و..‌ در ارتباط است.

درد کف پا و کم کاری تیرویید که به طور شایع از ما سوال می شود به هم ارتباطی ندارد.

در مورد درمان درد کف پا در شب باید فعالیت های که با ایستادن مرتبط است در روز کم شود. در درمان درد کف پا و پاشنه کشش عضلات کف پا ، اسپلینت شبانه PLS و شاک ویو و تکار درمانی بسیار کمک کننده می باشد. ازن درمانی و کفی های طبی ساختنی هم ممکن است به درمان درد کف پا کمک کند.

دکتر محمد حسین سپهریان

متخصص طب فیزیکی

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.