درد بغل کشکک زانو و درد زیر کشکک زانو

سلام اقای دکتر من ۴۵ سالمه و به مدت ۲ماهه درد زانو چپ بنده خیلی خیلی تشدید پیدا کرده و محل درد درد بغل کشکک زانو و درد زیر کشکک زانو چپ می باشد هراز چندگاهی یهو میاد سراغم و از زیر کشکک زانوم درد پخش میشه ممنون میشم کمکم کنید برای درد زانو چکار کنیم

سلام.درد بغل کشکک زانو و درد زیر کشکک زانو علل مختلفی در سنین مختلف دارد. در پاسخ به سوال شما که برای درد زانو چکار کنیم باید گفت ابتدا باید پیدا کنیم علت زانو درد چیست. مثلا درد زیر کشکک در سنین جوانی اغلب به دلیل نرمی غضروف کشکک و کندرومالاسی می باشد و درمان ان به راحتی با انجام فرایندهای توانبخشی امکان پذیر است.

یکی از راههایی که می توانید در درمان جدید کندرومالاسی انجام دهید استفاده از پی ار پی زانو است . استفاده از ژل های هیالورونیک اسید کم غلظت هم که تحت عنوان ژل های غضروف ساز در بازار وجود دارد در درمان درد زانو کمک می کند.

درد زانو چپ با درد زانو راست از نظر علل ایجاد تفاوتی نمی کند.

درد بغل زانو خصوصا در سمت خارجی ممکن است به دلیل تحریک عصب کمر باشد و نیاز به بررسی و معاینه و تست عصبرو ام ار ای دارد.

درد درمان درد بغل کشکک زانو و درد زیر کشکک زانو در سنین شما ابتدا نیاز به یک عکس ایستاده زانو است که وضعیت غضروف شما ارزیابی شود .‌بخصوص اگر درد زانو هنگام خواب دارید باید علل التهابی مانند شروع یک پروسه استئوارتریت زانو و یا ارتروز راتو تحت بررسی قرار بگیرد.

زانو درد عصبی هم کلا واژه درستی نیست چون همه درد ها با عصبیرشدن تشدید می شود و باید علت زانو درد شما پیدا شود . و البته این را قبول داریم که وقتی یک پاتولوژی در زانو دادیم با عصبیرشدن تشدید شود.

دکتر محمد حسین سپهریان

متخصص طب فیزیکی

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.