جراحی های متعدد دیسک کمر و عدم بهبودی

با سلام و خسته نباشید .آقای دکتر من تا این تاریخ 5 بار جراحی ستون فقرات انجام دادم سالهای 83 -89 به فاصله سه ماه دو بار که عمل دوم بدلیل چسبندگی بود سال 91 و برج 8 سال 94 تا بیست روز بعد عمل درد با نداشتم ولی الان 40 روزه که درد شدیدی تو باهام دارم که واسه تسکینش باید روزی دو تا شیاف 100 استفاده کنم.خواستم بدونم دوباره احتمال چسبندگی و جراحی وجود داره یا امکان بهبودی با گذشت زمان هستش؟ راستش میترسم برم واسه ام آر آی و دکترم چون یه وقت بگه دوباره باید جراحی کنم .لطفا راهنمایی بفرمایید.34 ساله و اهل اصفهانم

با سلام. بسیار متاسفم که 5 بار تحت جراحی دیسک کمر قرار گرفته اید. متاسفانه نتیجه جراحی در بسیاری از بیماران دیسک کمر و بدون رعایت بیمار خوب نیست و اگر 10 بار دیگر هم جراحی کنید اگر تغییر در روش زندگی خود ندهید مجددا با مشکل بیشتر در دیسک کمر مواجه خواهید بود. در صورتیکه بتوانید مدتی در تهران اقامت کنید ممکن است بتوانیم با درمان های تدریجی و طولانی مدت التهاب را از کمرتان برداریم و با تقویت عضلات کمر و آموزش صحیح قوانین ارگونومی از آلامتان بکاهیم.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.