من کمردرد دارم بهتر است روی زمین بخوابم یا روی تخت یا تشک؟

من کمردرد دارم بهتر است روی زمین بخوابم یا روی تخت یا تشک؟

چه برای کسی که کمردرد دارد وچه  فرد سالم , بهترین حالت خوابیدن بر روی تخت خواب با تشک مناسب می باشد. تشک مناسب باید قوام نه خیلی سفت و نه خیلی نرم. تقریبا ضخامت  تشک باید حدودcm 7 باشد و هنگامی که با دست روی ان فشار می اوریم به گونه ای باشد که نه مختصرا به داخل تشک فشرده شود. عمده تشک هایی که برا یبیماران درد ایجاد می کنند تشک هایی هسند که قوام بسیار نرمی دارند و با وجود اینکه فرد درابتدا در انها احساس راحتی و آرامش دارد به دلیل قوس برعکسی که به ستون فقرات وارد می کند موجب افزایش درد خصوصا در بیماران با دیسک کمر می شود.

هر چند تخت به دلایل متعدد از جمله نحوه بلند شدن فرد که از تخت ارگونومیک تر می باشد از خوابیدن روی تشک و از روی زمین بهتر می باشد ولی با این حال برای بیمارانی که به هر دلیلی نمی خواهند از تخت استفاده کنند توصیه می شود از تشک پشمی- پنبه ای سنتی استفاده کنند. فراموش نشود که بیمارانی که بعد از بلند شدن از خواب درد دارند حتما جهت تشخیص علت کمر درد خود باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و لذا صرفا ان را به محل خوابیدن مرتبط نکنند.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.