تشخیص سیاتیک چیست

سلام اقای دکتر. من فکر می کنم درگیری عصب سیاتیک دارم، البته هر دکتری می رم یک تشخیص را برام میزاره، یکی میگه دیسکه، یکی میگه کمرت فاصله پیدا کرده بعضی ها هم میگن سیاتیکه. من دوستم سیاتیک داشت که چند ماه پیش اومده بود پیش شما و خیلی راضی بود. حالا من می خوام بدونم تشخیص بیماری من سیاتیک هست که بیام پیشتون یا نه

سلام. تشخیص سیاتیک معمولا به کمک تست عصب و ام ار ای کمر می باشد. معمولا عامل سیاتیک دیسک کمر می باشد و در واقع این ها یک واژه هستند. فاصله کمر هم به نوعی به دیسک یا سر خوردگی مهره کمر اشاره دارد که به عصب سیاتیک فشار می آورد و موجب دردی می شود که از لگن به داخل پا تیر می کشد.

در درمان خانگی سیاتیک ، ماساژ مسیر عصب با کمک روغن سیاهدانه و کیسه آب گرم کمک کننده می باشد و از همه مهمتر کشش عضله پریفورمیس است.

در درمان های مدرن طب فیزیکی جهت درمان قطعی سیاتیک استفاده از طب سوزنی و لیزر و مانیپولاسیون ستون فقرات و ازن درمانی و پلاسما و استفاده از تخت دکامپرشن کمک کننده است .

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.