ایا ورزش ایروبیک برای دیسک کمر ضرر دارد

سلام آقای دکتر خسته نباشید من جلالی هستم الان ۶ ماهه که توسط شما دیسک کمرم درمان شده شما فرموده بودید که بعدا میتوانید به ورزش برگردم ولی بعضی ورزش‌ها را نباید انجام بدیم الان میخواستم ببینم که انجام ورزش‌های ایروبیک برای دیسک کمر من ضرر داره یا نه میتوانم و ورزش ایروبیک را شروع کنم

سلام . خوشحال هستیم که درمان‌ دیسک‌کمر شما در کلینیک پیشگام موفقیت‌آمیز بوده و امیدواریم با رعایت ها و ورزش هایی که در مورد دیسک کمر به شما آموزش داده شده ، بتوانید دیسک کمر خود را همچنان بدون درد و با ثبات نگاه دارید. همانطور که گفتیم دیسک‌کمر نیاز به نگهداری دارد، یعنی بعد از درمان با روش هایی باید جلوی عود به مجدد آن را گرفت. یکی از مهمترین روشها انجام ورزش های کمر که به شما در طول جلسات آموزش داده شد و بعد از آن افزایش تدریجی فعالیت و افزایش تدریجی ورزش های دیگر می باشد.

                            ایا ورزش ایروبیک برای دیسک کمر ضرر دارد
هر چند ورزش های ایروبیک را شما می توانید بعد از ۶ ماه از بهبودی خود به تدریج آغاز کنید اما ورزش‌هایی مانند تردمیل استفاده از پرس پا و همچنین بالا بردن وزنه بر روی سر همچنان ممنوع می باشد . همچنین ورزش هایی که موجب خم شدن کمر شما می شود مانند خم شدن از کمر ، برداشتن وزنه در تمام طول عمر برای شما ممنون باشد و می تواند موجب ایجاد درد دیسک کمر و عود شرایط قبلی شما بشود.
همچنین توصیه می‌کنیم قبل از انجام هر نوع ورزش چه روبیک وجه دویدند و هر نوع ورزش هوازی و دینامیک دیگر ورزشهای مخصوص دیسک کمر قبل و بعد از انجام ورزش به صورت کامل انجام شود یعنی در مرحله گرم کردن و سرد کردن به جز ورزش های کششی و نرمش هایی که موجب تعریق می شود و ارزش های مرتبط با دیسک کمر که به شما آموزش داده شده است باید گنجانده شود.
همچنین توصیه می کنیم برای شروع ورزش های ایروبیک از سطح های بسیار پایین شروع کنید مثلاً مدتی در حد ۲۰ دقیقه تمرین را شروع کنید و در صورتی که مشکل و درد در ناحیه پا به خصوص و همچنین کمر نداشتید می توانید سطح خود را کم کم افزایش دهید .مثلاً در حد نیم‌ساعت و کم‌کم در حد ۴۵ دقیقه در روز ورزش ها را اضافه کنید.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.