اکستروژن دیسک کمر، ایا ممکنه دیسک کمر خوب بشه

باسلام و خسته نباشید، آقای دکتر من یک سال و نیم پیش دیسک کمر از نوع extrusion مبتلا شدم، که این کلمه واضح توی ام ار ای اون موقع ام نوشته شده! پارسال طی چند هفته فیزیو تراپی دردش تا الان اروم شده ولی اگه فعالیت شدید انجام بدم درد میگیره دوباره! من الان سربازم و طبق قانون دیسک کمر از نوع من معافیت دائم داره سئوالم اینه که دیسک کمر ممکنه خوب بشه و توی ام ار ای جدید نشون نده یا با خیال راحت اقدام کنم واسه معافیت؟ چون باید توی ام ار ای جدیدم دقیقا همون کلمه extrusion نوشته بشه و دیده بشه، خیلی فکرم مشغوله لطفا راهنمایی کنید

سلام. اکستروژن دیسک شدیدترین نوع دیسک کمر می باشد. واژه ای که در جواب به سوال شما که ایا ممکنه دیسک کمر خوب بشه  وجود دارد در یک کلمه بله یا خیر خلاصه نمی شود .

اگر منظور درد و ناتوانی ناشی از دیسک کمر می باشد بله، در عمده موارد به کمک درمان های غیر جراحی و گاهی جراحی خوب می شود . اما این خوب شدن به معنی کاهش فشار دیسک بر روی عصب می باشد و نه داخل رفتن دیسک کمر. پس ام ار ای کمر شما خوب نمی شود ولی دیسک کمر شما خوب می شود . بنابراین در مورد شما جهت اقدام برای معافیت اغلب اکستروژن مجدد دیسک گزارش خواهد شد. البته ۲۰ در صد بیماران با استفاده از تخت جدید دکامپرشن دیسک عقب تر هم می رود و در گزارش کمتر دیده می شود.

استفاده از تزریقاتی که فاکنور رشد را زیاد می کند هم می تواند در بهبود درد و درمان دیسک کمر موثر باشد.

کلنیک طب فیزیکی پیشگام

دکتر سپهریان

۶۶۵۷۶۹۹۱

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.